کی یف: حمله به هواپیمای آواکس روسی در بلاروس، توسط "پارتیزان ها" انجام شد

© Sputnik / Alexandr Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر Советник руководителя Офиса президента Украины Михаил Подоляк перед началом российско-украинских переговоров
Советник руководителя Офиса президента Украины Михаил Подоляк перед началом российско-украинских переговоров - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.03.2023
اشتراک
مشاور رئیس دفتر ولادیمیر زلنسکی، تایید کرد که حمله به هواپیمای هشدار سریع روسی A-50 در فرودگاهی نزدیک مینسک، توسط "پارتیزان های محلی" انجام شده است.
به گزارش اسپوتنیک، "میخائیل پودولیاک" مشاور دفتر رئیس جمهور اوکراین روز سه شنبه در توییتر خود نوشت:" حمله به هواپیمای A-50 یک اقدام ضد تروریستی است که اتفاقاً توسط پارتیزان های محلی انجام شده است".
پیشتر اپوزیسیون بلاروس گزارش داده بود که یک هواپیمای آواکس روسی A-50 در جریان حمله پهپادی به فرودگاهی در نزدیکی مینسک آسیب دیده است، اما بعداً تلویزیون بلاروس تصاویری از این هواپیما در فرودگاه و پرواز در حین انجام وظیفه را نشان داد.
لوکاشنکو روز سه شنبه از دستگیری یک "تروریست سرویس های ویژه اوکراین و همدستانش" خبر داد که در اواخر فوریه در تلاش برای حمله به یک هواپیمای روسی A-50 آواکس در فرودگاهی در نزدیکی مینسک شرکت داشتند. وی گفت که یک روس استخدام شده توسط کی یف که در کریمه زندگی می کرد و همچنین دارای پاسپورت اوکراینی بود، در این اقدام خرابکارانه شرکت داشت. به گفته رئیس جمهور بلاروس، این خرابکار توسط نیروهای مسلح اوکراین آموزش دیده است. لوکاشنکا گفت که در این خرابکاری از هواپیماهای بدون سرنشین چینی که در آمریکا خریداری شده اند،استفاده شده است.
الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، گفت که ولادیمیر زلنسکی را یک "شپش" می داند، زیرا از آماده سازی این اقدام خرابکارانه در بلاروس اطلاع داشته است. علاوه بر این، لوکاشنکو مطمئن است که چنین عملیاتی بدون رضایت مقامات بلندپایه انجام نمی شود.
بلاروس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.03.2023
لوکاشنکو، زلنسکی را "شپش" خطاب کرد
هواپیمای هشدار زودهنگام و هشدار اولیه A-50 به عنوان بخشی از هماهنگی گروه‌بندی منطقه‌ای نیروهای دولت اتحادیه و شرکت در تمرینات پرواز مشترک بلاروس و روسیه که از 16 ژانویه تا 1 فوریه در بلاروس برگزار شد، وارد این کشور شده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала