نتانیاهو: اسرائیل در مورد تامین سلاح به کی یف تصمیمی نگرفته است

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر تقاضای ضد ایرانی نتانیاهو از ترزا می‌
تقاضای ضد ایرانی نتانیاهو از ترزا می‌ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.04.2023
اشتراک
نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد، کشورش همچنان خود را به ارائه کمک های بشردوستانه به اوکراین محدود می کند و مقامات این کشور هیچ تصمیمی در مورد آغاز احتمالی تحویل تسلیحات اسرائیل به کیف نگرفته اند.
به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل روز دوشنبه در پاسخ به درخواست روزنامه نگاران برای اظهار نظر در مورد انتشار اسنادی که ادعا می شود حاوی اطلاعات طبقه بندی شده از ساختارهای دفاعی ایالات متحده است، گفت:" در مورد گزارش های مربوط به سلاح های مرگبار برای اوکراین، من نمی دانم این گزارش ها بر چه اساس است. ما تصمیم گرفتیم در مورد مسائل بشردوستانه و در زمینه دفاع غیرنظامی Tseva adom (سیستم هشدار حمله هوایی اسرائیل) و موارد مشابه به آنها کمک کنیم، اما من از تصمیمات دولت قبلی یا دولت فعلی خودم در مورد سلاح های کشنده اطلاعی ندارم".
همانطور که سی ان ان در 9 آوریل گزارش داد، در میان اسناد منتشر شده منتسب به پنتاگون و اطلاعات ایالات متحده، سناریوهایی مبنی بر عرضه احتمالی تسلیحات به کی یف توسط اسرائیل وجود دارد. به گفته این خبرگزاری، در یکی از اسناد فاش شده با عنوان "اسرائیل: راه هایی برای ارائه کمک های مرگبار به اوکراین" آمده است که دولت این کشور "به احتمال زیاد تحت فشار فزاینده آمریکا یا در صورت بدتر شدن روابط با روسیه، کمک های مرگبار به اوکراین را در نظر خواهد گرفت".
Здание Пентагона с флагом США в память о жертвах трагедии 11 сентября - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.04.2023
گزارش و تحلیل
افسران سابق آمریکایی: نشت اسناد محرمانه پنتاگون تاثیری بر درگیری اوکراین نخواهد داشت
پیش از این، سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون گفت که وزارت دفاع ایالات متحده در حال بررسی صحت اسناد محرمانه ادعایی است که به اینترنت درز کرده است. سینگ گفت که دولت واشنگتن در حال ارزیابی تأثیر این اسناد عکس‌برداری شده بر امنیت ملی ایالات متحده و متحدان و شرکای این کشور است.
به گزارش رویترز، اسناد منتشر شده در اینترنت ممکن است جعلی باشند. این اسناد مربوط به برنامه های ایالات متحده و ناتو برای آماده سازی نیروهای مسلح اوکراین برای یک حمله متقابل است. بسیاری از مطالب مربوط به افشای اطلاعات مربوط به زمان‌بندی تامین سلاح و تعداد نیروها، به ویژه در توییتر و تلگرام منتشر شد. این آژانس تاکید می کند که این نشت اطلاعاتی ممکن است یکی از مهم ترین موارد مشابه از زمان ظهور بیش از 700 هزار سند، ویدئو دیپلماتیک در وب سایت ویکی لیکس در سال 2013 باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала