گزارش و تحلیل

افسران سابق آمریکایی: نشت اسناد محرمانه پنتاگون تاثیری بر درگیری اوکراین نخواهد داشت

© AP Photo / J. Scott ApplewhiteЗдание Пентагона с флагом США в память о жертвах трагедии 11 сентября
Здание Пентагона с флагом США в память о жертвах трагедии 11 сентября - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.04.2023
اشتراک
تحلیلگران و افسران سابق آمریکایی نسب به نشت اسناد محرمانه پنتاگون و انتشار آنها در سایت شبکه های اجتماعی واکنش نشان دادند.
کارن کویتکوفسکی، سرهنگ بازنشسته نیروی هوایی و تحلیلگر سابق وزارت دفاع ایالات متحده درمورد اهمیت اسناد فاش شده گفت: "فکر می کنم آنها قابل توجه هستند. از نظر محتوا، اعداد می توانند داده‌های روسیه در مورد تسلیحات دریافت شده توسط اوکراین، وضعیت آنها، وضعیت آموزشی اپراتورهای اوکراینی را تأیید یا تغییر دهند و می‌توانند درکی از منافع استراتژیک ایالات متحده در میدان نبرد اوکراین بدهند.
وی تصریح کرد: "جزئیات برخی از اسلایدهایی که من دیدم به اندازه کافی در مقادیر اسلحه و مهمات مشخص است که در صورت مقایسه و ادغام با سایر دانسته‌ها و داده‌ها، می‌توان تخمینی از مواد و تسلیحات ناشناخته و احتمالاً مورد علاقه اینترپل و دولت‌هایی در سراسر جهان که بازار سیاه را تحت بررسی دارند، داشت. این احتمال وجود دارد که داده‌های جدیدی ارائه شده باشد، به ویژه در مورد تاریخ‌های تحویل آینده، برنامه‌های آموزشی و مقدار مواد موجود در تئاتر در آن زمان - و اکثر این اطلاعات را 6 هفته پس از این اتفاق، می‌توان در حال حاضر تأیید یا رد کرد".
این افشاگری ممکن است سیاستمداران ایالات متحده و مردم آمریکا را هدف قرار دهد و از شک و تردید فزاینده آنها در مورد جنگ نیابتی بایدن حمایت کند.
کویتکوفسکی گفت: من انتظار دارم که یک شکار پنتاگون قابل توجه باشد و با کسانی شروع می شود که در اتاق توجیهی ستاد مشترک حضور دارند و کسانی که در اواخر فوریه و اوایل ماه مارس آن فایل های توجیهی را در SIPRNet دریافت می کنند یا آن ها را توسعه می دهند. ممکن است اسلایدها قبل از انتشار به صورت چاپی از ساختمان خارج شده باشند، که می تواند به این معنی باشد که امنیت الکترونیکی در سیستم SIPRNet به خوبی کار می کند و از دسترسی یا انتقال غیرضروری فایل های الکترونیکی جلوگیری می کند. SIPRNet اخیراً چند ماه پیش توسط پیمانکار دفاعی Booz Allen یک ارتقاء امنیتی و عملکرد بزرگ دریافت کرد. از سوی دیگر، این احتمال وجود دارد که یکی از پیمانکاران Booz Allen یا یکی از همتایان پنتاگون بتواند به این اسلایدها دسترسی داشته باشد و آنها را به صورت الکترونیکی از فضای کنترل شده خارج کند. شایان ذکر است، بوز آلن برای مدت کوتاهی کارفرمای اد اسنودن بود و در نتیجه افشاگری گسترده ای که نزدیک به یک دهه پیش رخ داد، به شدت کارمندان و پیمانکاران خود را سرکوب کرد".
Хакеры за работой - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.04.2023
بخش جدیدی از اسناد محرمانه آمریکا در مورد اوکراین و چین به اینترنت درز کرد
اسکات ریتر، تفنگدار سابق نیروی دریایی ایالات متحده و بازرس سلاح‌های شیمیایی سازمان ملل متحد در عراق در این مورد گفت: "مجموعه ای از اسناد توجیهی که ظاهراً برای ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش تهیه شده بود، به رسانه های اجتماعی مختلف راه یافته است. منشأ اطلاعات فاش شده ناشناخته است و در واقع دلیلی برای این باور وجود دارد که برخی از داده ها برای کمک به شکل دادن به افکار عمومی در مورد آمار تلفات روسیه و اوکراین دستکاری شده اند. اگر منبع افشای اطلاعات در ارتش ایالات متحده بود، نشان می داد که عده ای مخالف حمله متقابل پیش رو هستند و معتقدند که به خطر انداختن اطلاعات حساس مربوط به آمادگی ها ممکن است به جلوگیری از این اقدام کمک کند. برخی دیگر ممکن است بر این باور باشند که رئیس ستاد مشترک ممکن است در دادن چراغ سبز به حمله بهاری اوکراین تردید داشته باشد و به دنبال انتشار اطلاعات تحت فشار قرار دادن ژنرال میلی باشد".
وی افزود: "با این حال، نتیجه نهایی این است که نشت هیچ تأثیری بر درگیری نخواهد داشت و علاوه بر ایجاد هجوم اینترنتی برای چند روز، تأثیر حداقلی بر افکار عمومی خواهد داشت. واقعیت این است که اوکراین در حال حاضر برای انجام یک حمله موفقیت آمیز که بتواند نیروهای روسی را از قلمرویی که در حال حاضر در اختیار دارند براند، به سختی تحت فشار است و هیچ نشت اینترنتی اسنادی نمی تواند این موضوع را تغییر دهد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала