ذخایر تسلیحات دفاع هوایی اوکراین رو به اتمام است

© Photo / U.S. Armyپدافند هوایی آمریکا دو پهپاد را در سوریه سرنگون کرد
پدافند هوایی آمریکا دو پهپاد را در سوریه سرنگون کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.04.2023
اشتراک
واشنگتن پست با استناد به اسناد محرمانه نظامی و اطلاعاتی ایالات متحده می نویسد که توانایی اوکراین برای ارائه پدافند هوایی میان برد برای محافظت از خاک این کشور تا 23 ماه می به طور کامل به اتمام خواهد رسید.
به گزارش اسپوتنیک، این روزنامه به نقل از ارزیابی پنتاگون از منابع تجهیزات دفاع هوایی اوکراین می نویسد: "توانایی ارائه پدافند هوایی میان برد برای حفاظت از اوکراین تا 23 می به طور کامل به پایان می رسد. بر اساس برآوردها، اوکراین تنها 2 تا 3 موج دیگر از حملات را تحمل خواهد کرد".
به گفته این نشریه، تحلیل وضعیت تأمین مهمات از اواخر فوریه تا اوایل مارس 2023 نشان می دهد که کی یف تجهیزات نظامی ارسالی ایالات متحده و متحدانش را تمام کرده است.
این نشریه می نویسد: "اسناد نظامی و اطلاعاتی فاش شده ایالات متحده به کمبود نگران کننده تسلیحات غربی ارسالی به اوکراین به ویژه مهمات و پدافند هوایی اشاره دارد".
وادیم پریستایکو وزیر امور خارجه اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.04.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
سفیر اوکراین از تلفات "وحشتناک" نیروهای مسلح اوکراین خبر داد
خاطرنشان می شود که با توجه به اتمام مهمات، نیروهای اوکراینی باید اطمینان حاصل کنند که سیستم های دفاع هوایی علیه جنگنده ها و هلیکوپترهای روسی استفاده می شوند و برای "تهدیدات کمتر مانند پهپادها" مورد استفاده قرار نمی گیرند.
علاوه بر پدافند هوایی، پنتاگون همچنین نگران کاهش ذخایر توپخانه ای اوکراین است که طبق پیش‌بینی‌های ذکر شده در اسناد، می‌توان ظرف "روزهای آینده" به اتمام برسند.
همانطور که نیویورک تایمز نوشت، با اشاره به تعدادی از اسناد، مقامات اوکراینی مجبور شدند نیروهای زبده خود را که برای عملیات ضدحمله ای روی آنها حساب باز کرده بود را به نزدیکی آرتیوموفسک منتقل کنند. اقدامی که موجب "هزینه های استراتژیک" اضافی برای کی یف شد.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала