- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

سفیر اوکراین از تلفات "وحشتناک" نیروهای مسلح اوکراین خبر داد

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر وادیم پریستایکو وزیر امور خارجه اوکراین
وادیم پریستایکو وزیر امور خارجه اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.04.2023
اشتراک
پریستایکو سفیر اوکراین در بریتانیا: نیروهای مسلح اوکراین در جریان عملیات ویژه نظامی متحمل خسارات وتلفات سنگینی شده اند.
به گزارش اسپوتنیک، وادیم پریستایکو، سفیر اوکراین در بریتانیا گفت: کیف در حال حاضر اطلاعاتی را درباره تلفات نیروهای مسلح اوکراین فاش نمی کند، اما این رقم "وحشتناکی" خواهد بود. این دیپلمات گفت: "سیاست ما از همان ابتدا این بود که درباره ضرر و زیان بحث نکنیم. وقتی جنگ تمام شد، آنها را به رسمیت خواهیم شناخت. فکر می کنم این رقم وحشتناکی خواهد بود." به گفته وی، کی یف آماده ادامه درگیری "تا آخرین اوکراینی" است. وی در مورد گزارش هایی مبنی بر آمادگی برای حمله تیپ های "گارد تهاجمی" اوکراین با تعداد کل 40 هزار سرباز، گفت که کی یف "یک میلیون نفر" را بسیج کرده است.
کارشناسان و سیاستمداران نظامی اوکراینی و غربی بارها از منطقه زاپوروژیا به عنوان یکی از مسیرهای حمله کیف برای رسیدن به ساحل دریای آزوف برای قطع کریدور زمینی کریمه نام برده‌اند. ارتش روسیه در این منطقه و همچنین در سایر مناطق تازه به روسیه پیوسته، بارها اعلام کرده اند که برای هرگونه اقدام نیروهای مسلح اوکراین آماده هستند.
همانطور که دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری اشاره کرد، بیانیه اخیر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده در مورد احتمال حمله قریب الوقوع متقابل نیروهای مسلح اوکراین، توسط ارتش روسیه به دقت رصد می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала