پنتاگون انتقال پهپاد به کی یف را بدلیل سیستم پدافند ضد هوایی روسیه بدون توجیه نامید

© Photo / U.S. Air Force/Airman 1st Class William RosadoМодульный разведывательно-ударный БПЛА США MQ-9 Reaper
Модульный разведывательно-ударный БПЛА США MQ-9 Reaper - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.03.2023
اشتراک
اوستین رئیس پنتاگون اعلام کرد که انتقال پهپاد MQ-9 به کی یف بدلیل سیستم پدافند ضدهوایی روسیه فاقد توجیه می باشد.
لوید اسوتین وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا در جلسه پرسش و پاسخ در کنگره آمریکا در خصوص بودجه اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا توجیهی برای انتقال پهپادهای جاسوسی- تهاجمی MQ-9 Reaper به اوکراین نمی بیند، زیرا این پهپادها شانسی در برابر سیستم دفاع ضد هوایی روسیه ندارند.
وی تصریح کرد: "این پلتفورم هم نمی توانند در امان بمانند، اگر آنها تلاش کنند که از این پهپادها در این شرایط استفاده کنند".
لهستان چهار گردان تانک آبرامز از آمریکا خریداری می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2023
پنتاگون: تحویل تانک ها به کی یف ممکن است زودتر از حد انتظار صورت گیرد
این دقیقا همام پهپاد MQ-9 Reaper در آغاز ماه مارس در دریای سیاه در حوالی کریمه سقوط کرد. آنطور که در آن زمان در وزارت دفاع روسیه توضیح دادند، پهپاد آمریکایی با خاموش کردن فرستنده خود و با نقض مرز هوایی که با هدف برگزاری عملیات ویژه تعیین شده است، به سمت مرز روسیه حرکت می کرد. بنا بر داده های این نهاد، پهپاد مورد اشاره در نتیجه مانور سریع خود به دریا سقوط کرد. در عین حال واشنگتن ادعا کرد که سقوط این پهپاد بعد از برخورد آن با جنگنده روسی صورت گرفته است.
مارک میلی رئیس کمیته فرمانده های ستادهای کل ارتش آمریکا به نوبه خود نظر اوستین را تایید کرد.
وی با اشاره به اینکه این پهپاد بعید است که امکانات بیشتری را در قیاس با "پهپادهای کوچکتر، سریعتر و زیرک تر اروپایی" در اختیار نیروهای مسلح اوکراین قرار دهند، تاکید کرد: "وی در آنجا دوام نخواهد آورد.... سیستم های دفاع ضد هوایی روسی آنرا ساقط خواهند کرد".
اوستین افزود که به عقیده پنتاگون، در حال حاضر ارتش اوکراین بیش از هر چیز به پدافند دفاع ضد هوایی، تجهیزات زرهی و تسلیحات آتشبار دوربرد نیاز دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала