پنتاگون: تحویل تانک ها به کی یف ممکن است زودتر از حد انتظار صورت گیرد

© AP Photo / Mindaugas Kulbisلهستان چهار گردان تانک آبرامز از آمریکا خریداری می کند
لهستان چهار گردان تانک آبرامز از آمریکا خریداری می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2023
اشتراک
کاخ سفید اعلام کرد که پنتاگون ممکن است به زودی تدابیری را برای تحویل احتمالی تانک های آبرامز به اوکراین زودتر از حد انتظار اعلام کند.
به گزارش اسپوتنیک، در ژانویه، ایالات متحده یک بسته کمک نظامی به اوکراین را اعلام کرد که برای اولین بار شامل 31 تانک آبرامز به ارزش 400 میلیون دلار بود. با این حال، پنتاگون اعلام کرد که ممکن است بیش از یک سال طول بکشد تا ارتش آمریکا تانک های M1 Abrams را به اوکراین تحویل دهد.
جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی در کاخ سفید روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت:"پنتاگون تا جایی که می تواند سریع کار می کند. به زودی در مورد تدابیری اندیشیده شده برای احتمال تحویل زودتر از موعد مقرر تانک های آبرامز به اوکراین صحبت خواهیم کرد. بروی این موضوع در حال کار هستیم، احتمالا با انجام تغییراتی می توانیم به این فرآیند سرعت ببخشیم".
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала