گزارش و تحلیل

پوتین و شی به بایدن و متحدان اروپایی وی آخرین "فرصت طلایی" را دادند

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین و شی به بایدن و متحدان اروپایی وی آخرین "فرصت طلایی" را دادند
پوتین و شی به بایدن و متحدان اروپایی وی آخرین فرصت طلایی را دادند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.03.2023
اشتراک
رسانه: میانجیگری چین بین روسیه و اوکراین می تواند آمریکا را از شکست تمام نجات دهد.
اسپوتنیک، پایگاه خبری بغداد الیوم: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در مقاله‌ای با عنوان "روسیه و چین: مشارکتی به دنبال آینده" از تمایل پکن برای ایفای نقش سازنده در حل بحران اوکراین استقبال کرد.
پوتین از خط متوازن چین و درک دلایل واقعی انجام عملیات ویژه نظامی در اوکراین تشکر کرد. وی یادآور شد که مذاکرات صلح در آوریل 2022 نه به ابتکار مسکو خاتمه یافت. پوتین گفت که روسیه برای حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک بحران اوکراین آماده است.
روسیه توافقات مینسک را که به گفته آنگلا مرکل، فرانسوا اولاند و پتر پوروشنکو، چیزی جز یک بازی دیپلماتیک برای جمع کردن زمان برای اوکراین نبود، نقض نکرد. روسیه تنها بر رعایت یک اصل ساده اصرار داشت: امنیت یک کشور نباید به قیمت امنیت کشور دیگر تامین شود.
کرملین: پوتین و شی جین پینگ درباره طرح صلح اوکراین صحبت نکردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2023
کرملین: پوتین و شی جین پینگ درباره طرح صلح اوکراین صحبت نکردند
بنابراین، اوکراین باید وضعیت بی طرفی خود را حفظ کند، به ناتو نپیوندد و حقوق جمعیت روسی زبان را تضمین کند. و اینها میلیونها نفر در جنوب شرق اوکراین بودند. آنها با پذیرش نتایج کودتای 2014 موافقت نکردند و به مدت هشت سال (از سال 2014 تا 2022) قربانی عملیات تنبیهی رژیم کی یف شدند که در نتیجه آن ده ها هزار غیرنظامی بی گناه کشته شدند.
ایالات متحده، متحدان اروپایی آن و دست نشانده های کی یف می خواستند سناریوی استاندارد "انقلاب رنگی" را در روسیه نیز اجرا کنند. با این حال، غرب در لبه پرتگاه است. اوکراین هنوز سلاح و مهمات دارد. غرب در حال آماده سازی نیروهای مسلح اوکراین برای یک ضد حمله در ماه مه است. اما تصمیم زلنسکی برای پافشاری در نبرد برای آرتموفسک (باخموت) ارتش اوکراین را تضعیف خواهد کرد. از سوی دیگر، ورشکستگی بانک Silicon Valley Bank (SVB) ایالات متحده و سقوط احتمالی Credit Suisse سوئیس ممکن است باعث ایجاد یک دومینو و تشدید بحران اقتصادی جهانی شود. جو بایدن و اکثر رهبران اتحادیه اروپا شوکه شدند. آنها نمی‌پذیرند که نه روسیه، بلکه آنها هستند که میوه‌های تلخ تحریم‌های خود را درو می‌کنند - می‌خواستند روسیه را منزوی کنند، اما خودشان را منزوی نمودند. آنها در حال نابود کردن کشوری هستند که قبلاً اوکراین نام داشت. واضح است که اوکراین هرگز به مرزهای سابق خود باز نخواهد گشت و احتمالاً به یک "دولت شکست خورده" تبدیل خواهد شد که کاملاً به اروپا و به کمک و وام های صندوق بین المللی پول وابسته باشد.
Президент РФ Владимир Путин и председатель КНР Си Цзиньпин во время встречи в Москве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2023
"در طرف درست تاریخ"؛ پوتین و شی جین پینگ در مورد چه چیزهایی به توافق رسیدند؟
نقشه های غرب برای تحمیل "شکست استراتژیک" به مسکو به طرز بدی با ناکامی مواجه شد. رسانه های غربی به اظهارات ینس استولتنبرگ مبنی بر اینکه مصرف مهمات توسط ارتش اوکراین از حجم تولید آنها بیشتر است و همچنین به اظهارات پنتاگون اشاره می کنند که از اوکراین خواسته است تا از سلاح ها "صرفه جویی کند". اما مسکو با چالش های اقتصادی کنار آمد، در جنگ اطلاعاتی شکست نخورد و اجازه نداد اوضاع کشور بی ثبات شود. نظرسنجی ها، نشان دهنده افزایش بی سابقه سطح حمایت از ارتش روسیه و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه است.
روس ها می دانند که در خاک اوکراین با غرب مواجه هستند. و حکم دادگاه کیفری بین المللی برای دستگیری ولادیمیر پوتین چه؟ این تصمیم مضحک توسط سازمانی گرفته شده که چشم خود را بر حمله آمریکا به افغانستان و عراق، اقدامات ناتو در یوگسلاوی و لیبی، اشغال فلسطین توسط اسرائیل و ... می بندد! حکم این دادگاه ارزش کاغذی که روی آن نوشته شده ندارد. دادگاه کیفری بین‌المللی و به همراه آن کل سیستم به اصطلاح "حقوق بین‌الملل" عملاً به موجودیت خود پایان داده است. ابتکار صلح چین، آخرین "فرصت طلایی" برای "درمان" بایدن و متحدان اروپایی اش است. در جریان گفتگو با شی جین پینگ، ولادیمیر پوتین از طرح پکن بسیار قدردانی کرد. ابتکار صلح چین نه تنها به حل درگیری اوکراین، بلکه به حل بحران غرب بطور کلی کمک خواهد کرد. غرب در بنبست است و باید به خرد تمدن های چین و روسیه گوش بدهد، سیاست های بی پروا را متوقف کند و توهمات تسلط بر جهان را دور بیاندازد.
توسعه روابط روسیه و چین، ادامه هژمونی آمریکا را زیر سوال می برد. جهان تک قطبی جای خود را به جهان چند قطبی خواهد داد و ابتکار صلح چین برای ایالات متحده و متحدانش "فرصتی طلایی" برای مشارکت در ایجاد دنیای جدید فراهم می کند. این هدف اصلی پکن است که به دنبال میانجیگری در اختلاف روسیه و غرب است. آیا بایدن و غرب دسته جمعی از این فرصت استفاده خواهند کرد؟
نویسنده: رامی الشاعر.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала