کرملین: پوتین و شی جین پینگ درباره طرح صلح اوکراین صحبت نکردند

© Sputnik / Sergey Karpukhin/Pool /  مراجعه به بانک تصاویر کرملین: پوتین و شی جین پینگ درباره طرح صلح اوکراین صحبت نکردند
کرملین: پوتین و شی جین پینگ درباره طرح صلح اوکراین صحبت نکردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2023
اشتراک
دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مورد طرح صلح اوکراین با شی جین پینگ، رهبر چین گفتگو نکرد اما در مورد طرح چین تبادل نظر صورت گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این رسانه ها گزارش داده بودند که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین از عدم پاسخ چین به طرح صلح پیشنهادی کی یف ابراز تاسف کرده است. به گزارش رویترز، زلنسکی طی یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن گفت که مقامات چینی به پیشنهاد پیوستن به طرح صلح کی یف پاسخی ندادند.
پسکوف در پاسخ به این سوال که آیا طرح صلح اوکراین در مذاکرات مورد بحث قرار گرفته است، گفت: "نه، طرح صلح اوکراین مورد بحث قرار نگرفت اما رهبران روسیه و چین در مورد مفاد طرح صلح چین تبادل نظر کردند". خود رئیس جمهور پوتین نیز در این مورد صحبت کرد، و اشاره کرد که این موضوع بیشتر "مربوط به روابط دوجانبه چین و اوکراین است".
Президент РФ Владимир Путин и председатель КНР Си Цзиньпин во время встречи в Москве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2023
پوتین: طرح چین برای اوکراین را می توان مبنای حل و فصل مناقشه قرار داد
زلنسکی در نشست سران گروه 20 "طرح صلح" 10 ماده ای خود را مطرح کرد. به گفته ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، ابتکار رژیم کی یف برای برگزاری "اجلاس صلح" در سایت سازمان ملل متحد در واقع یک ترفند تبلیغاتی واشنگتن است.
مقامات چین در ماه فوریه طرح صلح خود را پیشنهاد کردند. این شامل 12 ماده از جمله درخواست برقراری آتش بس، احترام به منافع مشروع همه کشورها در زمینه امنیت و حل و فصل بحران انسانی در اوکراین است. به گفته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، ، زمانی که در غرب و در کی یف آماده باشند بسیاری از نکات در طرح صلح چین را می توان به عنوان مبنایی برای حل و فصل درگیری در نظر گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала