معاون نماینده دائم روسیه در سازمان همکاری و امنیت اروپا خواهان فراموش نشدن سوزاندن روستای خاتین شد

© Sputnik / StringerЛоготип ОБСЕ на здании в Вене
Логотип ОБСЕ на здании в Вене - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.03.2023
اشتراک
معاون نماینده دائم فدراسیون روسیه درسازمان همکاری و امنیت اروپا: درسهای هولناک تاریخ را می بایست به خاطر سپرد.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر ولگارف معاون نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان همکاری و امنیت اروپا در رابطه با هشتادمین سالگرد فاجعه در روستای خاتین بلاروس که توسط یروهای هیتلر با ساکنان آن در سال 1943 به آتش کشیده شد، اعلام کرد که درسهای هولناک تاریخ را می بایست به خاطر سپرد – در غیر این صورت بشریت با خطر مواجهه مجدد با تکرار آنها در زشت ترین حالات آن روبرو خواهد بود.
وی در جریان سخنرانی در شورای دائم سازمان همکاری و امنیت اروپا اظهار کرد: "تاکید می کنم: هیچ مصالحه ای در رابطه با توانبخشی نازیسم و یا تشویق نئونازیسم نیست و نمی تواند وجود داشته باشد. فراموش کردن اینکه بشریت چه قیمت گزافی را برای ها شدن از "طاعون قهوه ای" پرداخته است و چه کسی سهم تعیین کننده را در آزادسازی اروپا و جهان از هیتلریزم را داشته است، مطلقا غیر قابل پذیرش می باشد".
Мемориальный комплекс Хатынь в Белоруссии, 2015 год - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2023
قتل عام ساکنین خاتین + ویدئو
وی در عین حال ابراز تاسف کرد که جمهوری فدرال آلمان در خصوص سالگرد این فاجعه سکوت کرد.
ولگارف تصریح کرد: "متاسفیم که امروز در خصوص موضوع جنایات هیتلری ها و پیروان آنها در خاتین از نماینده جمهوری فدرال آلمان چیزی نشنیدیم. به نظر می رسید که ملت آلمان نه بواسطه تعریف دیگران فاجعه های نازیسم، "طاعون قهوه ای" قرن بیستم که بدنبال هژمونی جهانی بود، را درک کرده است. د قالب این تلاش ها طبق برنامه جامع "اوست" کشتار وحشیانه غیرنظامیان در تمام جمهوری های اتحاد جماهیر شوروی صورت گرفت".
ساکنان روستای خاتین بلاروس 80 سال پیش توسط هیتلری ها و نوکرانشان از گردان 118 پلیس حفاظت اوکراین به یک سوله در یک مزرعه برده شده و زنده زنده سوزانده شدند. 49 نفر و از جمله 75 کودک در آتش جان باختند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала