قتل عام ساکنین خاتین + ویدئو

© Sputnik / Alexei Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر Мемориальный комплекс "Хатынь" в Белоруссии, 2015 год
Мемориальный комплекс Хатынь в Белоруссии, 2015 год - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2023
اشتراک
طبق اسناد رسمی در زمان اتحاد جماهیر شوروی ، فاشیست های آلمان مسئولیت این نسل کشی را بر عهده گرفتند و از حضور مجازات کننده اوکراینی در این فاجعه سخنی گفته نشد.
دقیقاً 80 سال پیش، در 22 مارس 1943، فاشیست‌ها تقریباً تمامی ساکنان روستای خاتین بلاروس ،149 نفر از جمله 75 کودک را زنده زنده سوزاندند و تیرباران کردند. این روستا هیچگاه دیگر احیا نشد.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری مزنتسف، دبیر امور خارجه بلاروس و روسیه، روز چهارشنبه، پس از مراسم تشییع جنازه در مجموعه یادبود خاتین که همزمان با هشتادمین سالگرد تخریب روستای بلاروس توسط مهاجمان فاشیست برگزار شد، گفت: سالگرد فاجعه خاتین فرصتی است برای اندیشیدن به امروز و حس رفاقت ساکنان یک کشور سابق که در سالهای پس از شوروی گم شده بود.
وی افزود: این فرصتی است تا بار دیگر به این روز فکر کنیم. از جمله این واقعیت که بلاروس دارای یک سیستم بسیار قابل اعتماد، گسترده و عمیق از روابط تاریخی با روس ها است.
وزیر امور خارجه یادآور شد که مردم شوروی در طول جنگ جهانی دوم متحمل خسارات غیرقابل محاسبه شدند. او گفت: ما به یاد داریم که چگونه تمام کشور مینسک و سایر شهرهای بلاروس را احیا کرد، چگونه کل کشور به احیای نووگورود کمک کرد و لنینگراد محاصره شده را بازسازی کرد.
روستای خاتین در 54 کیلومتری شهر مینسک پایتخت بلاروس قرار داشت.
خاتین به نماد بیش از 10 هزار "خواهر آتشین" تبدیل شده است. دهات و روستاهای بلاروسی که در طول جنگ جهانی دوم توسط مهاجمان نازی و همدستان آنها ویران شدند.
در 22 مارس 1943، تنبیه کنندگان گردان پلیس امنیت کمکی 118 و گردان ویژه اس اس که وارد خاتین شدند، روستاییان را به داخل انباری که با کاه پوشانده شده بود، با بنزین ریخته و آتش زدند، راندند.
افرادی که قصد خروج از ساختمان را در آتش گرفته بودند مورد اصابت گلوله قرار گرفتند. قربانیان فاجعه خاتین 149 غیرنظامی از جمله 75 کودک بودند. تنبیه کنندگان با خروج از روستا، آن را غارت کردند و سوزاندند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала