اعتراض مسکو به شورای امنیت در مورد نمونه هایی از "روسیه هراسی" مقامات اوکراین

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر Главный редактор сайта "РИА Новости Украина" Кирилл Вышинский
Главный редактор сайта РИА Новости Украина Кирилл Вышинский - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.03.2023
اشتراک
عضو شورای حقوق بشر روسیه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد "روس هراسی" در اوکراین صحبت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، مدیر اجرایی گروه رسانه ای روسیه امروز، کریل ویشینسکی، در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره "روسوفوبیا" در اقدامات مقامات کی یف و سایر نمایندگان جامعه اوکراین صحبت کرد.
وی با اشاره به تبلیغات این اقدامات در تلویزیون و رسانه های اوکراین گفت:" فخرالدین شرفمل، خبرنگار شبکه 24، خواستار سرکوب روس ها و نابودی خانواده ها و فرزندان آنها شد".
او به سخنان روزنامه نگاری اشاره کرد که خطاب به روس ها گفت: "اگر مجبور باشیم همه خانواده های شما را قتل عام کنیم، من یکی از اولین ها خواهم بود. درود بر ملت".
ویشینسکی یادآوری کرد: "دکتر اوکراینی گنادی دروزنکو، رئیس پروژه بیمارستان سیار، خواستار اخته کردن اسرای جنگی روسی شد زیرا آنها "سوسک" هستند، نه انسان".
وی همچنین از ویدئویی یاد کرد که در آن زمان در اوکراین با تبلیغات به اصطلاح اجتماعی منتشر شد که در آن دختری با پیراهن اوکراینی و تاج گل گلوی یک سرباز روسی را با داس می‌برد و می‌گوید: "اکنون در حال جمع‌آوری خرمن خونی خود هستیم. مرگ در انتظار همه شماست".
شورای امنیت سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.01.2023
روسیه برای دفاع از کلیسای ارتدکس اوکراین درخواست تشکیل جلسه شورای امنیت کرد
ویشینسکی تاکید کرد: " و این اظهارات امروز عملی می شود، این را می توان از حقایق اعدام اسرای جنگی روسی، از نتایج رفتار غیرانسانی با آنها در اسارت، از نحوه گلوله باران غیرنظامیان دونباس روسی زبان فهمید".
این مدیر اجرایی همچنین توجه اعضای شورای امنیت را به پیش نویس بیانیه پارلمان اوکراین که روز دوشنبه در "رادای ورخونا" ثبت شد، جلب کرد که پیشنهاد می شود رسماً رژیم سیاسی روسیه "راشیسم" نامیده شود.
به گفته وی، این دروغ در رابطه با روس ها نه تنها در اوکراین، بلکه در سایر کشورها نیز باید باعث خصومت و نفرت آشکار نسبت به روسیه و ساکنان آن شود و به ابزاری برای بیداری و شکل گیری روسوفوبیا تبدیل شود.
وی اضافه کرد: "اتفاقی که در حال حاضر در اتحادیه اروپا در حال وقوع است: در مارس 2022، نخست وزیر لهستان موراویسکی اعتراف کرد که روس هراسی در حال حاضر جریان اصلی است، قبلاً به عنوان مدرکی پذیرفته شده است که ما (سیاستمداران لهستانی و اروپایی) در چارچوب آن فعالیت می کنیم".

در سال های اخیر، در اوکراین، مقامات از سیاست روسوفوبیا حمایت کرده و به طور گسترده استفاده از زبان روسی را ممنوع کرده اند. دولت آن را در سطح قانونگذاری اصلاح می کند.

سرگئی کراوتسوف وزیر آموزش روسیه گفت که کی یف از سیستم آموزشی برای تحریک نفرت قومی استفاده می کند. او تاکید کرد که تجزیه و تحلیل کتب درسی مدارس اوکراین نشان دهنده تحریف مطلق حقایق و القای روسوفوبیا است.
به گفته سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، مقامات اوکراینی سال‌هاست که سیاست روس‌زدایی تهاجمی و یکسان سازی اجباری را دنبال می‌کنند. او خاطرنشان کرد که مسکو می خواهد اوکراینی دوست را ببیند - بدون ممنوعیت زبان روسی و فرهنگ روسی.
پسکوف: روس هراسی هار و نفرت از فدراسیون روسیه سرریز شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.11.2022
پسکوف: روس هراسی دیوانه وار و نفرت از فدراسیون روسیه سرریز شده است
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала