- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

چرا اوکراین زنان - شیمیدان و بیولوژیست را برای خدمت استخدام می کند؟

© AP Photo / Sergei Chuzavkovارتش اوکراین
ارتش اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2023
اشتراک
اولویت با زنان 22 تا 45 ساله است. آنهایی که قرارداد را امضا کرده اند به سرعت برای خدمت سربازی استخدام می شوند.
به گزارش اسپوتنیک، آندری ماروچکو، سرهنگ بازنشسته دسته نظامی جمهوری خلق لوهانسک اظهار داشت که دفاتر ثبت نام و استخدام ارتش اوکراین فعالیت خود جهت استخدام زنان در ارتش را افزایش داده‌اند، در درجه اول زنانی با تحصیلات در رشته شیمی و بیولوژی.
دفاتر ثبت نام و نام نویسی ارتش اوکراین، استخدام زنان برای اعزام به منطقه درگیری و جبهه ها را افزایش داده‌اند. تقاضا برای کسانی که دارای تحصیلات عمرانی در زمینه شیمی، زیست شناسی، بیوتکنولوژی، دامپزشکی هستند، افزایش یافته است.
به گفته ماروچکو، اولویت با زنان 22 تا 45 ساله است. آنهایی که قرارداد را امضا کرده اند به سرعت برای خدمت سربازی استخدام می شوند.
تسلیحات امریکایی در اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.01.2023
اعترافی سنگین برای آمریکا در تبدیل اوکراین به آزمایشگاه تسلیحات آمریکایی
گفتنی است، در ماه اکتبر، مجلس اوکراین "ورخوونایا رادا" قانون ثبت نام داوطلبانه زنان در ارتش را تصویب کرد. بر اساس آن، زنانی که دارای حرفه مرتبط با تخصص هایی هستند که در فهرست مصوب وزارت دفاع شامل شده‌اند و با توجه به وضعیت سلامتی و سنی مناسب برای خدمت سربازی هستند، بنا به درخواست خودشان می توانند برای خدمت سربازی ثبت نام کنند. از جمله بخش های مورد تقاضا می توان به عرصه شیمی، زیست شناسی، مخابرات و مهندسی رادیو، چندین تخصص دیگر از حوزه فناوری اطلاعات و پزشکی اشاره کرد.
ابتدا فرض بر این بود که نمایندگان این مشاغل باید از اول اکتبر 2022 برای خدمت سربازی ثبت نام کنند، اما بعداً این تاریخ به مدت یک سال به تعویق افتاد.
روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
پوتین خطاب به شهروندان خود گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری" است، زیرا جمهوری‌های دونباس درخواست کمک کرده‌اند. به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود.
وزارت دفاع آمریکا کمپینی برای استخدام مزدوران برای اعزام به اوکراین ایجاد کرده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.03.2022
وزارت دفاع آمریکا کمپینی برای استخدام مزدوران برای اعزام به اوکراین ایجاد کرده است
عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع به جلو نرفت.
از سال 2005، واشنگتن حداقل 224 میلیون دلار برای تأمین مالی برنامه های بیولوژیکی در اوکراین اختصاص داده است. ایالات متحده درگیر نوسازی و تجهیز مجدد حدود 30 موسسه علمی وزارتخانه های بهداشت و کشاورزی و همچنین چندین مرکز بهداشتی و اپیدمیولوژیک فرماندهی نیروهای پزشکی وزارت دفاع اوکراین بود. نتایج تحقیقات قبل از شروع عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین به مناطق تحت کنترل کی‌یف منتقل شد.
وزارت دفاع روسیه طی عملیات نظامی ویژه، شواهدی را به دست آورده و فاش ساخت که بر اساس آن‌ها در اوکراین فعالیت‌هایی در رابطه با برنامه های بیولوژیکی نظامی آمریکا انجام می شود. شبکه ای از بیش از 30 آزمایشگاه بیولوژیکی که به طور خاص با عوامل ایجاد کننده طاعون و سیاه زخم سروکار داشت.اسناد دریافتی روسیه نیز حاکی از آن است که هانتر بایدن، پسر رئیس جمهور آمریکا در تامین مالی این برنامه مشارکت داشته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала