اعترافی سنگین برای آمریکا در تبدیل اوکراین به آزمایشگاه تسلیحات آمریکایی

تسلیحات امریکایی در اوکراین
تسلیحات امریکایی در اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.01.2023
اشتراک
سی ان ان: به گفته یک منبع آگاه بر اساس داده های اطلاعاتی غربی "این برنامه آزمایش های جنگی در دنیای واقعی است".
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "سی ان ان"، اوکراین به آزمایشگاهی برای آزمایش تسلیحات غربی تبدیل شده است که همیشه انتظارات را برآورده نمی کند و پس از درس های درگیری، می تواند به گذشته بپیوندد. یک منبع آگاه بر اساس داده های اطلاعاتی غربی گفت: "این برنامه آزمایش های جنگی در دنیای واقعی است".
به گفته این منبع، هیچ یک از تسلیحات غربی "قبلاً در درگیری بین دو کشور پیشرفته صنعتی استفاده نشده بود"، بنابراین بدرستی می توان گفت که اوکراین به "آزمایشگاه تسلیحات به تمام معنا تبدیل شده است".
به گزارش شبکه نامبرده و به نقل از یک افسر آمریکایی آشنا با وضعیت میدان نبرد و مطالعات یک اندیشکده انگلیسی، پنتاگون به این نکته اشاره می کند که درگیری اوکراین به منبع ذخیره حجم عظیمی از اطلاعات در مورد سیستم های آمریکایی تبدیل شده است.
زاخاروا: به رسمیت شناختن اسد از سوی آمریکا جدی نیست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.12.2022
وزارت خارجه روسیه : آمریکا و ناتو، اوکراین را به میدان آزمایش تسلیحات خود تبدیل کرده اند
در این گزارش آمده است که برخی از آنها کمتر از حد انتظار کارآمد هستند، مانند پهپادهای Switchblade 300 و موشک های ضد رادار. در ایالات متحده در مورد سیستم‌های HIMARS گزارش شده است که اگر زیاد مورد استفاده قرار بگیرند به تعمیر و نگهداری مکرر نیاز دارند. روسای مراکز نظامی باید سال ها به مطالعه و تجزیه و تحلیل داده های کاربرد تسلیحات آمریکایی در اوکراین بپردازند.
بر اساس نتیجه گیری دیگری از ارتش آمریکا که این کانال تلویزیونی به آن اشاره می کند، هویتزرهای M777 در اثر استفاده مکرر فرسوده شده و دقت خود را از دست می دهند. به گفته یک افسر آمریکایی، حرکت سریع این سیستم توپخانه برای جلوگیری از شلیک متقابل دشوار است، مخفی کردن آن دشوار است و می تواند به سلاحی تبدیل شود که به گذشته پیوسته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала