- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

گروه های تهاجمی روس در آرتموفسک مواضع مناسبی گرفتند

© Sputnik / Olesya Potapovaسربازان گروه واگنر در آرتیوموفسک
سربازان گروه واگنر در آرتیوموفسک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2023
اشتراک
افسر جمهوری خلق لوهانسک، ماروچکو: گروه های تهاجمی روس در آرتموفسک مواضع مناسبی گرفتند.
به گزارش اسپوتنیک، سرهنگ بازنشسته نظامی جمهوری خلق لوهانسک، آندری ماروچکو در کانال تلگرامی خود گفت که گروه های تهاجمی گروه واگنر مواضعی را در منطقه صنعتی آرتموفسک اشغال می کنند و سکوی پرشی برای پیشرفت بیشتر ایجاد می کنند.
او نوشت: "گروه های تهاجمی مواضع مناسبی را در قلمرو کارخانه فرآوری فلز آرتموفسکی در منطقه صنعتی گرفته اند. این به شما امکان می دهند حرکت دشمن را کنترل کنید و همچنین سکوی پرشی خوبی برای پیشروی بیشتر نیروهای ما ایجاد کنید."
ماروچکو روز گذشته گفت که فرماندهی اوکراین در تلاش است تا از محاصره کامل آرتموفسک جلوگیری کند و تمام واحدهای جدید را به آنجا منتقل می کند و گروهی را به شمال غربی و جنوب غربی شهر تشکیل می دهد.
آرتیوموفسک در بخش تحت کنترل کی‌یف در شمال گورلووکا واقع شده است. این یک مرکز حمل و نقل مهم برای تامین تجهیزات گروه اوکراینی در دونباس است. در ماه های اخیر نبردهای شدیدی در خارج از شهر جریان داشته است. سربازان روسی تمام جاده های آسفالت شده به شهر را قطع کرده یا کنترل آتش را در دست گرفته اند و رانش گلی که آغاز شده است، تحویل مهمات و تکمیل مجدد برای نیروهای مسلح اوکراین را به طور جدی با مشکل مواجه کرده است.
ارتشبد سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.03.2023
وزیر دفاع روسیه بر اهمیت کنترل بر آرتموفسک تأکید کرد
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала