"ردپای اوکراین" در خرابکاری های "نورد استریم"، تلاش آمریکا برای رفع مسئولیت از خود می باشد

© Photo / Forsvarskommandoenنشت گاز در نورد استریم
نشت گاز در نورد استریم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2023
اشتراک
یک کارشناس فرانسوی اعلام کرد که "ردپای اوکراین" در خرابکاری های "نورد استریم"، تلاش آمریکا برای رفع مسئولیت بابت اقدام جنگی علیه آلمان از خود می باشد.
اریک دنس رپیس مرکز تحقیقات فعالیت های اطلاعاتی فرانسه در مصاحبه با اسپوتنیک اعلام کرد که انفجار در خطوط لوله گازی برای آمریکایی ها و نروژی ها سودآور می باشد.
حمله تروریستی به نورد استریم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2023
رسانه: آمریکا احتمال دست داشتن کی یف در حمله تروریستی به "نورد استریم" را مطرح کرده بود
وی خاطرنشان کرد که نروژ پس از آغاز درگیری در اوکراین، بشکل بی سابقه ای صادرات گاز به اروپا را افزایش داد. و البته که از لحاظ قیمتی نیز حامل انرژی خود را به مراتب گرانتر از گاز روسیه فروخته است.
این کارشناس تاکید کرد:‌ "با مقاله مربوط به "ردپای اوکراین" تلاش می کنند افشاگری های سیمور هرش خبرنگار آمریکایی را سرپوش بگذارند. اینکه گفته شود که افراد متفاوتی توانسته اند خط لوله گازی را از روی یک کشتی منفجر کنند، جدی نیست، زیرا این یک عملیات سخت در عمق زیاد می باشد: برای این کار متخصصین غواص لازم است و نیاز است که نوع لوله و اینکه از چه ماده منفجره ای استفاده شود، را دانست".
روزنامه نیویورک تایمز پیشتر گزارش داده بود که برخی از گروه‌های طرفدار اوکراین، که برنامه‌هایشان لزوماً در کی‌یف معلوم نبود، در ورای از کار انداختن مسیر اصلی صادرات گاز روسیه به اروپا قرار داشته اند. روزنامه آلمانی Zeit نیز به نوبه خود نوشت که رد پای حمله به خطوط لوله به سمت اوکراین منتهی می شود. روزنامه تایمز نیز می نویسد که سازمان های اطلاعاتی کشورهای غربی از نام "حامی" احتمالی اوکراینی خرابکاری در نورد استریم با خبر هستند.
دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه مطالب منتشره درخصوص نورد استریم را انتشار هماهنگ اخبار جعلی به منظور انحراف توجه رسانه ها دانسته بود. سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه این تحقیقات را شرم آور خواند.
انفجارهایی در 26 سپتامبر سال گذشته در دو خط لوله گاز از روسیه به اروپا - نورد استریم و نورد استریم 2 - رخ داد. آلمان، دانمارک و سوئد خرابکاری هدفمند را رد نکردند. اپراتور نورد استریم، نورد استریم AG، برآورد کرد که وضعیت اضطراری در خطوط لوله گاز بی سابقه بوده و تخمین زمان تعمیرات غیرممکن است. دادستانی کل روسیه پرونده ای را در مورد یک اقدام تروریستی بین المللی آغاز کرد.
نشت گاز در نورد استریم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2023
افشای جزئیات جالب جدیدی از حمله تروریستی به نورد استریم
روز 26 سپتامبر سال گذشته انفجارهایی در دو خط لوله گاز رسانی از روسیه به اروپا - نورد استریم و نورد استریم 2 - رخ داد. آلمان، دانمارک و سوئد وقوع خرابکاری هدفمند را رد نکردند. اپراتور نورد استریم، اعلام کرد این حادثه در خطوط لوله گاز بی سابقه بوده و تخمین مدت لازم برای تعمیرات غیرممکن است. دادستانی کل روسیه پرونده ای را در مورد وقوع یک اقدام تروریستی بین المللی تشکیل داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала