افشای جزئیات جالب جدیدی از حمله تروریستی به نورد استریم

© Photo / Forsvarskommandoenنشت گاز در نورد استریم
نشت گاز در نورد استریم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2023
اشتراک
نشریه آلمانی اشپیگل، مدل و مسیر یک قایق تفریحی را که گفته می شود برای آماده سازی حمله تروریستی به خطوط لوله گاز نورد استریم از آن استفاده شده، اعلام کرد.
این مجله به نقل از منابع خود در نهادها می نویسد: "در مورد حمله تروریستی به خطوط لوله گاز نورد استریم در دریای بالتیک، جزئیات جدیدی در حال آشکار شدن است. کشتی ای که گمان می رود خرابکاران مواد منفجره را بر روی آن حمل کرده اند،کشتی بادبانی آندرومدا با بندر محل استقرار رسمی در دریای بالتیک است..
به نوشته اشپیگل، این کشتی 15 متری مدل "باواریا کروزر "50 توسط افراد ناشناس از طریق یک شرکت چارتر از جزیره روگن اجاره شده است. این نشریه همچنین عکسی از قایق بادبانی منتشر کرده است.
به گزارش روزنامه، این کشتی بندر روستوک-وارنمونده را ترک کرد و پس از آن برای مدت کوتاهی در بندر ویک واقع در شمال جزیره پهلو گرفت.
پیش از این، دفتر دادستانی فدرال آلمان گفته بود که از 18 ژانویه تا 20 ژانویه 2023، یک کشتی ناشناس را در ارتباط با اجاره نامه مشکوک جستجو کرده است. این نهاد تأیید کرد که از این کشتی می توان برای حمل مواد منفجره استفاده کرد که با آن نورد استریم منفجر شد. به گفته دادستانی، هیچ مظنونی در میان کارمندان شرکت آلمانی اجاره‌دهنده کشتی وجود ندارد.
Строительство газопровода Северный поток-2 в Германии - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2023
بهره برداری آمریکا از درز اطلاعات درباره انفجار در نورد استریم
روزنامه نیویورک تایمز پیشتر گزارش داده بود که برخی از گروه‌های طرفدار اوکراین، که برنامه‌هایشان لزوماً در کی‌یف معلوم نبود، در ورای از کار انداختن مسیر اصلی صادرات گاز روسیه به اروپا قرار داشته اند. روزنامه آلمانی Zeit نیز به نوبه خود نوشت که رد پای حمله به خطوط لوله به سمت اوکراین منتهی می شود. روزنامه تایمز نیز می نویسد که سازمان های اطلاعاتی کشورهای غربی از نام "حامی" احتمالی اوکراینی خرابکاری در نورد استریم با خبر هستند.
دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه مطالب منتشره درخصوص نورد استریم را انتشار هماهنگ اخبار جعلی به منظور انحراف توجه رسانه ها دانسته بود. سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه این تحقیقات را شرم آور خواند.
انفجارهایی در 26 سپتامبر سال گذشته در دو خط لوله گاز از روسیه به اروپا - نورد استریم و نورد استریم 2 - رخ داد. آلمان، دانمارک و سوئد خرابکاری هدفمند را رد نکردند. اپراتور نورد استریم، نورد استریم AG، برآورد کرد که وضعیت اضطراری در خطوط لوله گاز بی سابقه بوده و تخمین زمان تعمیرات غیرممکن است. دادستانی کل روسیه پرونده ای را در مورد یک اقدام تروریستی بین المللی آغاز کرد.
روز 26 سپتامبر سال گذشته انفجارهایی در دو خط لوله گاز رسانی از روسیه به اروپا - نورد استریم و نورد استریم 2 - رخ داد. آلمان، دانمارک و سوئد وقوع خرابکاری هدفمند را رد نکردند. اپراتور نورد استریم، اعلام کرد این حادثه در خطوط لوله گاز بی سابقه بوده و تخمین مدت لازم برای تعمیرات غیرممکن است. دادستانی کل روسیه پرونده ای را در مورد وقوع یک اقدام تروریستی بین المللی تشکیل داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала