لوکاشنکو، زلنسکی را "شپش" خطاب کرد

بلاروس
بلاروس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.03.2023
اشتراک
رئیس جمهور بلاروس معتقد است که ولادیمیر زلنسکی از آماده سازی خرابکاری در این جمهوری اطلاع داشت، زیرا چنین عملیاتی بدون رضایت مقاقمات بلندپایه انجام پذیر نیستن
به گزارش اسپوتنیک، "آلکساندر لوکاشنکو" روز سه شنبه از دستگیری "یک تروریست سرویس ویژه اوکراین و همدستانش" که در تلاش برای حمله پهپادی به هواپیمای روسی A-50 آواکس در فرودگاهی در نزدیکی مینسک دست داشتند، خبر داد. وی گفت، یک روس که در کریمه زندگی می کرد و همچنین دارای پاسپورت اوکراینی بود، توسط کی یف استخدام شده، و در این اقدام خرابکارانه شرکت داشته است. به گفته وی، این خرابکار توسط نیروهای مسلح اوکراین آموزش دیده است. لوکاشنکو گفت که در نتیجه خرابکاری، هواپیمای A-50 آسیب جدی ندیده است، اما مینسک از روسیه خواسته است که این هواپیما را جایگزین کند.
لوکاشنگو گفت:" از این موضوع تنها می توان یک نتجیه گرفت. من تا به حال به نوعی فکر می کردم که اوکراین به صلح نیاز دارد و زلنسکی در حال تلاش برای مردمش است. زلنسکی مانند یک "شپش" می ماند. چنین عملیاتی بدون موافقت رئیس جمهور و فرمانده کل قوا انجام نمی شود. من به عنوان رئیس جمهور یک کشور این را به شما می گویم".
به گفته لوکاشنکو، "زلنسکی یک شپش است، چراکه به دنبال بلاروس دویده و با تقاضای پیمان عدم تعرض اعلام می کند که بیایید توافق کنیم، چرا که ما مشکلی با بلاروس نداریم".
رئیس جمهور بلاروس در ادامه تاکید کرد:" البته بنده در جواب گفته ام که ما قصد حمله نداریم، ولی آنها مکررا اعلام می کنند بهتر است تحت نظارت سازمان ملل متحد توافقنامه ای مبنی بر عدم تعرض امضا کنیم. همگی، گفته های من را در رابطه با این موضوع شنیدند. ولی اتفاقی که افتاد نشان دهنده نوعی "دعوت به چالش" است".
لوکاشنکو در ادامه سخنان افزود:" آنها یک پهپاد کوچک را انتخاب کردند. اما این پهپاد کوچک ساخت چین که در فروشگاه های ما نیز فروخته می شود، در آمریکا خریداری شده و سپس به اوکراین برده شده است. این فرد و سایر افرادی که در این موضوع دست داشتند در اوکراین آموزش دیدند".
هواپیمای اخطار و هشدار زودهنگام A-50 روسیه به عنوان بخشی از هماهنگی گروه‌بندی منطقه‌ای نیروهای دولت اتحادیه و شرکت در تمرینات پرواز مشترک بلاروس و روسیه که از 16 ژانویه تا 1 فوریه در بلاروس برگزار می شد، وارد این کشور شد که بعدتر مورد حمله پهپادی قرار گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала