در چین، نیت واقعی ایالات متحده در مورد درگیری در اوکراین فاش شد

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر در چین توضیح دادند که پوتین و شی جین پینگ چگونه جهان را تغییر می دهند
در چین توضیح دادند که پوتین و شی جین پینگ چگونه جهان را تغییر می دهند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2023
اشتراک
گلوبال تایمز می نویسد، واشنگتن با ترغیب پکن به حمایت از کی یف، تنها نیت واقعی خود را در مورد درگیری در اوکراین که "ایجاد نظمی جدید در اروپا و تضعیف روسیه" می باشد، نشان داد.
به گزارش اسپوتنیک، "یانگ زیو" محقق ارشد موسسه مطالعات بین المللی چین، در مقاله ای برای این نشریه نوشت:" کربی از چین برای حمایت از اوکراین درخواست نمی کند. او چین را تحریک می کند تا موضع بی طرف خود را در قبال درگیری تغییر دهد و با ایالات متحده بپیوندد تا به آتش درگیری ها در اوکراین بیفزاید. این نشان می‌دهد که دولت‌ها قصد دارند جنگ را تا آخر ادامه دهند".
بر اساس این مقاله، ایالات متحده نمی خواهد به صلح در اوکراین دست یابد، برعکس، آنها می خواهند تا زمانی که کی یف توان دارد، به درگیری ادامه دهند، زیرا هر چه خونریزی طولانی تر ادامه یابد، روسیه بیشتر تضعیف خواهد شد. کشورهای اروپایی در مسائل امنیتی بیشتر به آمریکا تکیه خواهند کرد و ناتو می تواند وحدت خود را حفظ کند.
به گفته این تحلیلگر، ایالات متحده این درگیری را نه به خاطر اوکراین، بلکه برای اینکه روسیه را بدون فضای استراتژیک رها کند، آن را به گوشه ای ببرد و نظم امنیتی جدیدی در اروپا که کاملاً تحت کنترل غرب است، برقرار کند، ادامه می دهد.
وی نتیجه می گیرد:" برای دولت فعلی ایالات متحده، تنها یک نتیجه از این درگیری می تواند وجود داشته باشد - شکست روسیه. واشنگتن به سادگی سناریوهای دیگر را نمی پذیرد".
Министр обороны Германии Урсула фон дер Ляйен - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.03.2023
فون در لاین: اتحادیه اروپا مدرکی دال بر ارسال تسلیحات چین به روسیه ندارد
پیش از این، جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی در مصاحبه ای با سی ان ان گفته بود که ایالات متحده مایل است چین در زمینه "دفاع از خود" به اوکراین کمک کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала