فون در لاین: اتحادیه اروپا مدرکی دال بر ارسال تسلیحات چین به روسیه ندارد

© AP Photo / Herbert KnosowskiМинистр обороны Германии Урсула фон дер Ляйен
Министр обороны Германии Урсула фон дер Ляйен - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.03.2023
اشتراک
رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد، اتحادیه اروپا هنوز شواهدی مبنی بر ارسال تسلیحات توسط چین به روسیه در دست ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، "اورسولا فون در لاین" رئیس کمیسیون اروپا روز یکشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اولاف شولتز، صدراعظم آلمان گفت:" تاکنون هیچ مدرکی دال بر این موضوع نداریم، اما باید هر روز وضعیت را رصد کنیم".
فون در لاین با اشاره به احتمال اعمال تحریم‌ها علیه پکن در صورت کمک نظامی به مسکو، خاطرنشان کرد: "این یک سوال فرضی است که تنها در صورتی می‌توان به آن پاسخ داد که به واقعیت تبدیل شود."
پیش از این، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفته بود که این ائتلاف نگران احتمال ارسال تسلیحات چین به روسیه است. "مایکل مک کال"، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به اطلاعاتی مدعی شد که چین در حال بررسی امکان تامین صدها هواپیمای بدون سرنشین برای روسیه است. ایالات متحده به چین در مورد عواقب این اقدام هشدار داد.
لاوروف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.03.2023
لاوروف: تهدیدات علیه چین در قبال اوکراین تردید برانگیز است
"وانگ ونبین"، سخنگوی وزارت امور خارجه چین قبلاً اعلام کرده بود که ایالات متحده، به طور مداوم به میدان نبرد درگیری اوکراین تسلیحات می‌رساند و واشنگتن باید از انتشار اطلاعات نادرست و انتقال مسئولیت به دیگران دست بردارد. در همان زمان، وانگ یی، رئیس دفتر کمیسیون امور خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، غرب را به استانداردهای دوگانه در موضوع ارسال تسلیحات چین به روسیه متهم کرد، زیرا خود غرب در حال تسلیح اوکراین می باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала