گزارش و تحلیل

کارهای کثیف آمریکا

© AP Photo / Jacquelyn Martinکاخ کنگره آمریکا
کاخ کنگره آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2023
اشتراک
رسانه: اوکراینی ها برای آمریکا کارهای کثیفی را انجام می دهند که ایالات متحده خودش نمی خواهد انجام دهد.
اسپوتنیک به نقل از روزنامه "جمهوریت" چاپ ترکیه می نویسد: وقتی دو پرانکر(کمدین) جوان روس به نام های "ووان" و "لکسوس" با سیاستمداران شوخی می‌ کنند، اغلب فراتر از شوخی است. اعترافات غیرمنتظره مصاحبه شوندگان، این "شوخی" را به مطالب عالی روزنامه نگاری تبدیل می کند. مثلا، اخیراً، این دو بازیگر از طرف پترو پوروشنکو رئیس جمهور سابق اوکراین، با جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید تماس گرفتند. و او آشکارا و بی پرده در مورد حوادث اوکراین چنین اظهار داشت: "لازم است تلاش فرانسوی ها، آلمانی ها یا هر شخص دیگری برای مذاکره با روسیه متوقف شود". این بار، مارک اسپر، وزیر دفاع سابق ایالات متحده، "قربانی" این دو نفر شد.
پیمانکار: اوکراین
این پرانکرها همچنین از طرف پترو پوروشنکو با اسپر صحبت کردند. آنها بخش های مهمی از این گفتگو را در RuTube منتشر کردند. نتیجه چه بود؟
رئیس سابق پنتاگون با این باور که با رئیس جمهور سابق اوکراین صحبت می کند، گفت: "اوکراینی های شجاع کارهای کثیفی را انجام می دهند که ما هرگز نمی خواستیم اینجا در ایالات متحده انجام دهیم. بنابراین، ما باید به حمایت از شما با هر چیزی که می توانیم، اعم از مهمات، سلاح یا اطلاعات، ادامه دهیم".
اسپر به راحتی این را اعتراف می کند زیرا فکر می کند گفتگو برای عموم بسته است و به این دلیل که اوضاع چنین هم است. اوکراین در واقع "کار کثیف" را برای ایالات متحده انجام می دهد و به عنوان یک پیمانکار در خدمت امپریالیست ها عمل می کند. در واقع، حتی در غرب، گاه به گاه خاطرنشان می شود که رویارویی با هدف محاصره روسیه از همه طرف، نه در 24 فوریه 2022، بلکه خیلی زودتر از آن آغاز شد.
نماینده روسیه از فاجعه ناشی از فریب اوکراین توسط آمریکا سخن گفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2023
نقشه جدید آمریکا برای اوکراین: معامله با روسیه؟
هرش: آمریکا به نورد استریم ضربه زد
اگر از کار کثیف آمریکا صحبت شود...
همانطور که به یاد داریم، در27 سپتامبر2022، در خطوط لوله گاز نورد استریم خرابکاری انجام شد. غرب یک صدا فریاد زد که مسکو مقصر است. در همان زمان، در چارچوب درگیری نظامی، این سوال که "چرا روسیه خط لوله خود را منفجر کرد" بسیار به ندرت پرسیده شد یا اصلا مسکوت گذاشته می شد!
نویسنده این مقاله در1 اکتبر2022 مطلبی را با عنوان "هدف خرابکاری در نورد استریم" در روزنامه "جمهوریت" منتشر کرد. او با توجه به موقعیت سیاسی و طرح این سوال که "چه کسی از خرابکاری در سطح روابط بین‌الملل سود می ‌برد"، تیرها را به سمت آمریکا رها کرد.
یک روزنامه ‌نگار باتجربه آمریکایی، برنده جایزه پولیتزر، سیمور هرش، مدتی است که روی همین موضوع کار می‌کند و مستقیماً حقایق اساسی مطالعه می کند. و حالا هرش کارش را تمام کرد و نتیجه را اعلام نمود: خطوط لوله نورد استریم توسط خود آمریکا منفجر شد!
Указатель с символикой компании Nord Stream 2 AG - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2023
هرش: عواقب عظیمی پس از تخریب "نورد استریم" در انتظار آمریکا است
متحدان چکار خواهند کرد؟
اکنون غرب سعی می کند به اعتبار یک روزنامه نگار باتجربه و برنده جایزه پولیتزر آسیب برساند: گویا او پیر شده و به یک نظریه پرداز توطئه تبدیل شده است. با این حال، واقعیت آشکار وجود دارد. هرش در مصاحبه با Democracy Now خاطرنشان کرد که عواقب این خرابکاری برای ایالات متحده بسیار زیاد خواهد بود. هرش با تاکید بر اینکه متحدان آمریکا در ناتو نیز حقیقت را می‌بینند، اگرچه کاخ سفید این موضوع را رد می‌کند، حدس می زند: "ما در درازمدت پیامدهای سیاسی را برای خود خواهیم دید. برخی از کشورها حتی ناتو را ترک خواهند کرد، زیرا بایدن به هیچ وجه از نگه داشتن آنها در سرما نمی ترسد. برای او مهم است که درگیری نظامی را که در آن ایالات متحده پیروز نخواهد شد، ادامه دهد". روزنامه "جمهوریت" بارها نوشته است که ایالات متحده در حالی که در اوکراین علیه روسیه جنگ می کند، در عین حال تلاش می کند متحدان ناتویی خود مانند آلمان و فرانسه را "پرورش دهد". اگرچه احتمال آنچه هرش در مورد آن هشدار می دهد بسیار کم است، اما با افشای "کارهای کثیف" ایالات متحده، لحن روابط آنها با متحدان قطعا تغییر خواهد کرد.
نویسنده: محمد علی گولر، تحلیلگر ترک، مقاله نویس روزنامه "جمهوریت".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала