هرش: عواقب عظیمی پس از تخریب "نورد استریم" در انتظار آمریکا است

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر Указатель с символикой компании Nord Stream 2 AG
Указатель с символикой компании Nord Stream 2 AG - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2023
اشتراک
سیمور هرش، روزنامه نگار بیان کرد که عواقب تخریب "نورد استریم" برای ایالات متحده بسیار عظیم خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، سیمور هرش، روزنامه نگار در مصاحبه ای با نشریه دموکراسی نو گفت که تخریب لوله های گاز نورد استریم عواقب بسیار بدی برای ایالات متحده خواهد داشت.
وی گفت: پیامدهای سیاسی بسیار بزرگی برای ما خواهد داشت. بایدن و افرادش در کاخ سفید این تحقیقات را رد کردند و همچنان به طفره رفتن و در عین حال تایید در مطبوعات ادامه می دهند. نیویورک تایمز به دلایلی، دیگر در مورد این موضوع نمی نویسد. اما سخنان مقامات را تکرار می کند و این موضوع را نادیده می گیرد.

ما در دراز مدت شاهد عواقب سیاسی برای خود خواهیم بود، حتی تا خروج احتمالی برخی کشورها از ناتو، زیرا بایدن چندان از سرد نگه داشتن آنها نمی ترسد. ادامه درگیری نظامی بسیار مهمتر است. او گفت که پیروز نخواهد شد.

هرش انفجار در خطوط لوله روسیه را خرابکاری علیه اروپا می نامید. وی یکی از اهداف این اقدامات را یک بار دیگر نشان دادن وابستگی کامل اروپا به آمریکا می داند. علاوه بر این، رسانه‌ها تصور می‌کنند که این وضعیت به ناتو آسیب می‌زند، زیرا قبوض برق و گاز اکنون در کشورهای اروپایی چندین برابر افزایش یافته است.
این خبرنگار همچنین اظهارات آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا را به یاد آورد که گفته بود روسیه دیگر نمی تواند از گاز خود به عنوان سلاح استفاده کند. به گفته هرش، این ایده بیش از 20 سال است که بر ایالات متحده تسلط داشته است.
او در پایان گفت: این موضوع جدیدی نیست. نفت ما را به طرز وحشتناکی می ترساند. نفت و گاز روسیه همیشه به طرز وحشتناکی واشنگتن را ترسانده است.
پيشتر، روزنامه نگار آمريکايی، سیمور هرش برنده جايزه پوليتزر مقاله ای در مورد تحقيقات خود در مورد انفجارهای مربوط به خطوط لوله گاز نورد استریم منتشر کرده بود. او در این مقاله می گوید غواصان آمریکایی در جریان رزمایش ناتو بالتاپس در تابستان 2022 مواد منفجره ای را در زیرخطوط لوله نورد استریم نصب کردند که نروژی ها سه ماه بعد آن را فعال کردند.
هرش می گوید که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پس از نه ماه بحث های مخفیانه با تیم امنیت ملی تصمیم به تخریب خطوط لوله گاز نورد استریم گرفته است. بعدها پنتاگون به ریا نووستی گفت که آمریکا دخالتی در انفجار خطوط لوله گاز روسیه در سال گذشته ندارد.
خاطرنشان می شود که در 26 سپتامبر، یک هواپیمای نیروی دریایی نروژ یک شناور سونار را پرتاب کرد که با کمک آن مواد منفجره فعال شد.
خطوط لوله گاز نورد استریم یک خط لوله صادراتی از روسیه به اروپا از طریق دریای بالتیک است. به طور مستقیم بزرگترین میادین گاز طبیعی روسیه و مصرف کنندگان اروپایی را با دور زدن کشورهای ترانزیت به هم متصل می کند.
از اواخر آگوست سال گذشته، عرضه گاز از طریق نورد استریم متوقف شده است. 'گازپروم' این را با نقص های شناسایی شده در تنها واحد پمپاژ گاز در ایستگاه کمپرسور" پورتووایا" توضیح داد.
در پایان ماه سپتامبر، انفجارهایی به طور همزمان در خطوط لوله گاز نورد استریم به وقوع پیوست. اپراتور نورد استریم گزارش داد که وضعیت اضطراری در خطوط لوله گاز بی سابقه است و تخمین زمان تعمیر غیرممکن است.
ولادیمیر پوتین این حادثه را یک حمله تروریستی آشکار خواند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала