درخواست نمایندگان کنگره از بایدن برای انتقال جنگنده اف 16 به اوکراین

© Photo / Airman 1st Class Christopher Spaدرخواست نمایندگان کنگره از بایدن برای انتقال جنگنده اف 16 به اوکراین
درخواست نمایندگان کنگره از بایدن برای انتقال جنگنده اف 16 به اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2023
اشتراک
پولیتیکو: پنج نماینده کنگره از بایدن خواستند جنگنده های اف-16 را به اوکراین منتقل کند.
به گزارش اسپوتنیک، به گزارش پولیتیکو، پنج نماینده کنگره در نامه ای به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواستار تحویل جنگنده های اف 16 آمریکا به اوکراین شدند.
دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین پیشتر گفته بود که هیچ کشوری در جهان هنوز آماده تامین هواپیماهای نظامی مدرن ساخت غرب نیست.
پولیتیکو به نقل از قانونگذاران نوشت: "انتقال چنین هواپیماهایی برای کمک به اوکراین برای حفاظت از حریم هوایی خود، به ویژه با توجه به اقدامات تهاجمی مجدد روسیه و تشدید عملیات نظامی در مقیاس بزرگ، ضروری است".
آنالنا بربوک وزیر امور خارجه آلمان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.02.2023
وزارت خارجه آلمان: در مورد عرضه جنگنده به اوکراین مذاکره نمی کنیم
به گفته وی، این نامه توسط پنج نفر از 435 نماینده مجلس نمایندگان آمریکا که به نمایندگی از هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات هستند، امضا شده است.
رسانه ها پیشتر گزارش داده بودند که نمایندگان خاصی از دولت آمریکا برای انتقال جنگنده های F-16 به ارتش اوکراین لابی می کنند. در همان زمان، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، در پاسخ به سوال خبرنگاران که آیا آنها به کی‌یف تحویل داده می شوند، قبلاً پاسخ "نه" داده است. همزمان امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه گفت که احتمال تحویل هواپیما به اوکراین را رد نمی کند. این رسانه همچنین نوشت که پاریس در حال بررسی درخواست کی‌یف برای آموزش خلبانان اوکراینی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала