وزارت خارجه آلمان: در مورد عرضه جنگنده به اوکراین مذاکره نمی کنیم

© ministry of foreign affairs of RF /  مراجعه به بانک تصاویر آنالنا بربوک وزیر امور خارجه آلمان
آنالنا بربوک وزیر امور خارجه آلمان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.02.2023
اشتراک
بربوک، وزیر امور خارجه آلمان بیان کرد که برلین در مورد عرضه هواپیماهای جنگی به اوکراین مذاکره نمی کند.
به گزارش اسپوتنیک، آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان، از گفتگو با خبرنگار روزنامه تاگس اشپیگل در مورد امکان تأمین جت های جنگنده به اوکراین خودداری کرد.
به گفته وی، تصمیم قبلی برای ارائه تانک برای برلین دشوار بود.
بربوک توضیح داد: این تصمیم سختی است. اینها اسباب بازی نیستند، بلکه تجهیزات سنگین نظامی هستند. به همین دلیل مهم است که همیشه با دقت بسنجیم که چگونه به بهترین وجه می توانیم از خودمان محافظت کنیم.
این دیپلمات در پاسخ به سوالی درمورد درخواست ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در زمینه ارائه هواپیماهای جنگنده به رژیم کیف گفت که از ابتکارات انگلیس در این راستا آگاه است، اما در آلمان در مورد این موضوع بحثی صورت نگرفت.
بربوک گفت: ما در مورد این موضوع مذاکره نمی کنیم. مهم این است که تصمیمات گرفته شده تا به امروز نیز به سرعت اجرا شود... ما اکنون تانک های جنگی و خودروهای جنگی پیاده نظام، مهمات، توپخانه و سامانه های پدافند هوایی را تامین می کنیم.
روز چهارشنبه، زلنسکی طی یک سخنرانی در پارلمان بریتانیا شخصا از لندن هواپیمای جنگی درخواست کرد. به گزارش اسکای نیوز به نقل از سخنگوی داونینگ استریت، ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا به بن والاس وزیر دفاع دستور داد تا مشخص کند که این کشور به طور بالقوه چه تجهیزاتی را می تواند به کی یف منتقل کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала