غواصان آمریکایی با تجهیرات ویژه در دانمارک در سال 2022 دیده شدند

© Photo / Forsvarskommandoenنشت گاز در نورد استریم
نشت گاز در نورد استریم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2023
اشتراک
در دانمارک، در طی رزمایش بالتپاس 2022 ،غواصان آمریکا یی با تجهیزات مختص اعماق دریا دیده شدند.
به گزارش اسپوتنیک، یکی از شرکت کنندگان ارشد این رزمایش در نامه ای ناشناس که جان دوگان روزنامه نگار آمریکایی دریافت کرده بود، گفت غواصان آمریکایی با تجهیزات مختص اعماق دریا در رزمایش نظامی بالتپاس 2022 در نزدیکی جزیره بورنهولم دانمارک شرکت کردند. این روزنامه نگار متن نامه را در اختیار ریا نووستی قرار داد.
پيشتر، روزنامه نگار آمريکايی، سیمور هرش برنده جايزه پوليتزر مقاله ای در مورد تحقيقات خود در مورد انفجارهای مربوط به خطوط لوله گاز نورد استریم منتشر کرده بود. او در این مقاله می گوید غواصان آمریکایی در جریان رزمایش ناتو بالتاپس در تابستان 2022 مواد منفجره ای را در زیرخطوط لوله نورد استریم نصب کردند که نروژی ها سه ماه بعد آن را فعال کردند.
هرش می گوید که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پس از نه ماه بحث های مخفیانه با تیم امنیت ملی تصمیم به تخریب خطوط لوله گاز نورد استریم گرفته است. بعدها پنتاگون به ریا نووستی گفت که آمریکا دخالتی در انفجار خطوط لوله گاز روسیه در سال گذشته ندارد.
دوگان به ریانووستی تأیید کرد که دلایل زیادی برای اعتماد به یک منبع ناشناس دارد که به او شواهد از جمله عکس‌هایی از تمرین‌ها و اسناد ارائه کرده است، اما از آنها خواسته است که آنها را توزیع نکند تا نتوانند او را شناسایی کنند. نامه در 2 اکتبر به دوگان ارسال شد. فرستنده در نامه خود گفته است که از یک آدرس ایمیل یکبار مصرف استفاده کرده است. دوگان سعی کرد با نویسنده نامه تماس بگیرد، اما بی فایده بود.
نویسنده نامه ادعا می کند که در ماه ژوئن گذشته در رزمایش بالتاپس شرکت کرده است. به گفته وی، در 15 ژوئن، یک بالگرد گروهی از آمریکایی ها را با لباس غیرنظامی به مکان مورد نظر آورد.
در این نامه ذکر شده است: اولین فکر من این بود که آنها شبیه یک گروه تروریستی هستند.
Журналист Сеймур Херш. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2023
هرش توضیح داد که چرا ایالات متحده خطوط "نورد استریم" را منفجر کرد
نویسنده توضیح می دهد که مدل مو، سبیل و ریش آنها و همچنین عدم وجود علامت نام آنها برای او عجیب به نظر می رسید.
غواصان مورد استقبال یکی از معاونین دریاسالار ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا و گروهی از لباس شخصی ها قرار گرفتند. نویسنده این نامه به دلیل سر و صدای بالگرد صحبت آنها را نشنیده است.
یک شاهد عینی گفت که متوجه شد آمریکایی‌هایی که ازکپسول اکسیژن غواصی ام ک -29 استفاده می‌کنند که در آن از مخلوط اکسیژن و هلیوم برای غواصی در اعماق دریا استفاده می‌ شود. علاوه بر این، آنها تجهیزات بسیار حرفه ای و گران قیمت دیگری داشتند که توسط یگان های دریایی معمولی استفاده نمی شود. به علاوه جعبه های کوچکی هم آوردند.
خود غواصان گفتند که در تمرینات مین زدایی شرکت خواهند کرد. آنها باید با یک قایق لاستیکی به منطقه خاصی حرکت می کردند ، مین های ضد کشتی را پیدا و خنثی می کردند. اما آنها تجهیزات لازم برای این کار را نداشتند. و نویسنده نامه ادعا می کند که پس از گفتگو با معاون دریاسالار، آنها به منطقه رزمایش نرفته و مدت زیادی غیبت کرده اند.
در این نامه آمده است: آنها با کپسول های اکسیژن غواصی از قایق خارج شدند و بیش از شش ساعت در زیر آب ناپدید شدند. هیچ تجهیزاتی وجود ندارد که به غواص اجازه دهد شش ساعت زیر آب بماند. با جدیدترین سیستم های نظامی حداکثر سه یا چهار ساعت می توان در زیر آب ماند. به گفته نویسنده، ارتش آمریکا بدون جعبه ها بازگشت، سپس آنها را با بالگرد برگرداندند.
در یک جلسه توجیهی قبل از شروع رزمایش نظامی بالتپاس، فرمانده ناوگان ششم، معاون دریاسالار یوجین بلک، گفت که برنامه رزمایش شامل آزمایش مین گذاری در زیر آب است. اما از آنجایی که نمی توان با نویسنده نامه تماس گرفت، دوگان نتوانست هویت معاون دریاسالار مورد اشاره در نامه را تأیید کند.
خاطرنشان می شود که در 26 سپتامبر، یک هواپیمای نیروی دریایی نروژ یک شناور سونار را پرتاب کرد که با کمک آن مواد منفجره فعال شد.
خطوط لوله گاز نورد استریم یک خط لوله صادراتی از روسیه به اروپا از طریق دریای بالتیک است. به طور مستقیم بزرگترین میادین گاز طبیعی روسیه و مصرف کنندگان اروپایی را با دور زدن کشورهای ترانزیت به هم متصل می کند.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2023
لاوروف: غرب در مورد اتفاقات "نورد استریم" دروغ می گوید

از اواخر آگوست سال گذشته، عرضه گاز از طریق نورد استریم متوقف شده است. 'گازپروم' این را با نقص های شناسایی شده در تنها واحد پمپاژ گاز در ایستگاه کمپرسور" پورتووایا" توضیح داد.
در پایان ماه سپتامبر، انفجارهایی به طور همزمان در خطوط لوله گاز نورد استریم به وقوع پیوست. اپراتور نورد استریم گزارش داد که وضعیت اضطراری در خطوط لوله گاز بی سابقه است و تخمین زمان تعمیر غیرممکن است.
ولادیمیر پوتین این حادثه را یک حمله تروریستی آشکار خواند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала