لاوروف: غرب در مورد اتفاقات "نورد استریم" دروغ می گوید

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2023
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه گفت، غرب در مورد حملات تروریستی به خطوط لوله گاز نورد استریم، همانطور که در مورد عدم وجود جایگزین برای توافقنامه های مینسک و رعایت آنها دروغ گفت، به روسیه دروغ می گوید.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در دیدار با خبرنگاران در دومای دولتی روسیه گفت:" اعترافات بدبینانه اخیر رهبران سابق آلمان و فرانسه، مرکل و اولاند، مبنی بر اینکه آنها به توافقنامه مینسک که مورد تایید شورای امنیت سازمان ملل متحد بود جهت به دست آوردن زمان برای افزایش توان نظامی اوکراین، نیاز داشتند، نشانه چیست؟ به بیان ساده، همه آنها به ما دروغ گفتند: همانطور که اکنون دروغ می گویند و حقیقت را در مورد حملات تروریستی در نورد استریم پنهان می کنند".
وزیر خارجه روسیه یادآور شد، "پترو پوروشنکو"، رئیس‌جمهور سابق اوکراین و پس از آن ولادیمیر زلنسکی، در همین راستا مواضع خود را اعلام کرده بودند، این اظهارات عمومی به معنای اعتراف به برهم زدن توافقات مینسک است، که رهبران غربی آن را به عنوان مبنای غیرقابل انکار برای حل و فصل اوضاع در دونباس اعلام کردند".
حملات تروریستی به خط لوله گاز صادراتی روسیه به اروپا - نورد استریم و نورد استریم 2 در 26 سپتامبر 2022 صورت گرفت. آلمان، دانمارک و سوئد خرابکاری هدفمند را رد نمی کنند. اپراتور Nord Stream AG گزارش داد که وضعیت اضطراری در خطوط لوله گاز بی سابقه است و تخمین زمان تعمیر غیرممکن است. دادستانی کل فدراسیون روسیه پس از آسیب به خطوط لوله گاز نورد استریم پرونده ای را در مورد یک اقدام تروریستی بین المللی آغاز کرد. در 31 اکتبر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گزارش داد که گازپروم مجاز به بازرسی محل انفجار است و رئیس این شرکت، الکسی میلر، در مورد بازرسی به او گزارش داد. پوتین همچنین گفت که انفجار در خط لوله گاز نورد استریم یک حمله تروریستی آشکار است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала