هرش توضیح داد که چرا ایالات متحده خطوط "نورد استریم" را منفجر کرد

© AP Photo / Paul SakumaЖурналист Сеймур Херш. Архивное фото
Журналист Сеймур Херш. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2023
اشتراک
هرش: ایالات متحده آمریکا خطوط "نورد استریم" را منفجر کردند، تا آلمان از خط لوله استفاده نکند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پرتال "democracyow.org"، سیمور هرش خبرنگار آلمانی در مصاحبه با این پرتال اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا خطوط "نورد استریم" را بدلیل نگرانی از اینکه آلمان با باز کردن خط لوله در سایه فرار رسیدن زمستان، موافقت کند.
هرش اظهار کرد: "این کاری هست که بایدن انجام داد و این نتیجه این داستان است(چرا این همه مردم و از جمله سرویس ویژه نگران این قرارداد بودند). وی اظهار کرد: من یک جنگ بزرگ با اوکراین دارم. این بد بنظر می رسد، من می خواهم مطمئن باشم که از حمایت آلمان و اروپای غربی برخوردار هستم".
Место утечки на газопроводе Северный поток — 2 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2023
نگاه ویژه اسپوتنیک
افشای نقش مستقیم آمریکا در انفجار تروریستی خط لوله گازی نورد استریم
به عقیده هرش، بایدن این را درک می کرد که زمستان نزدیک می شود و "سخت خواهد بود". وی تاکید کرد: "من نمی خواهم که آلمانی ها بگویند که ما خارج می شویم (از بازی)، زیرا این جنگی خواهد بود بدون سوخت. اقتصاد ما دچار مشکل خواهد شد، ما خارج خواهیم شد و لوله را باز می کنیم. و این کاری بود که آنها می توانستند بکنند. در نتیجه (بایدن) این امکان را از بین برد".
بنا بر توضیحات هرش، ایالات متحده از لحظه شروع بکار اولین "نورد استریم" در خصوص تهدید گاز و انرژی ارزان برای اروپا صحبت می کردند. این تحلیلگر خاطرنشان کرد: "ما همیشه این را یک تهدید تصور می کردیم که اروپا بیشتر مایل به تجارت با روسیه می باشد. ما همیشه می خواستیم روسیه را منزوی کنیم- این امر موضوع دهه های اخیر می باشد. ترس از این می باشد که اروپا از جنگ سر باز زند".
هرش معتقد است که تبعات آسیب زدن به "نورد استریم" برای اروپایی ها وحشتناک خواهد بود. وی تاکید کرد: "داستان از این قرار است که آنها تنها به آمریکا وابستگی دارند، حتی در شرایط بحران. و من فکر می کنم که این امر به ناتو خسارت خواهد زد که من همیشه آنرا یک سازمان بی فایده می شمارم".
این خبرنگار آمریکایی اذعان کرد: "من مردمی را می شناسم که برابر بیشتر برای برق هزینه پرداخت می کنند و 4-3 برابر بیشتر برای گاز".
به گفته وی تبعات سیاسی برای ایالات متحده بسیار عظیم خواهند بود. در چشم انداز طولانی مدت وی احتمال خروج کشورها از ناتو را محتمل می داند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала