اتحادیه اروپا ممکن است تحریم هایی را علیه نیروی هوایی سپاه اعمال نماید

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم
واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2023
اشتراک
پرتال Axios: اتحادیه اروپا در حال بررسی اعمال تحریم بر علیه نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پرتال خبری Axios، اتحادیه اروپا در حال بحث در خصوص اعمال تحریم هایی علیه ایران در سایه شرایط در اوکراین می باشد که در قالب آن نیروی هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و نیز برخی شرکتهای مرتبط با تولید پهپادها دچار محدودیت می شوند.
اورسلا فن درلاین رئیس کمیسیون اروپا روز چهارشنبه پیشنهاد اعمال تحریم های جدید علیه شرکتهای ایرانی تولیدکننده پهپاد را مطرح کرده بود.
حوثی ها  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2023
گزارش و تحلیل
چگونه آمریکا ایران را برای ارسال پهپاد به اوکراین تنبیه می کند؟
این پرتال در فهرست شرکتهایی که بحث در مورد تحریمشان در میان می باشد به Oje Parvaz Mado Nafar, Paravar Pars, Qods Aviation Industries и Shahed Aviation Industries. اشاره می نماید. این شرکتها به تولید پهپادهایی متهم می شوند که بنا بر ادعای غرب می توانستند به فدراسیون روسیه و با هدف بهره گیری در عملیات ویژه نظامی در اوکراین ارسال گردند. اتحادیه اروپا می تواند تحریم هایی را بر علیه سازمان هایی که در قالب سپاه پاسداران به تحقیقات و طراحی پهپادها می پردازند، اعمال نماید.
منابع این پرتال اعلام کرده اند که در حال حاضر میزان نگرانی در خصوص پهپاد های ایرانی در اتحادیه اروپا "به مراتب بیشتر از قبل" می باشد. به گفته منابع در اتحادیه اروپا، فهرست پیشنهادی تحریم ها علیه ایران بر پایه اطلاعات ارائه شده توسط اوکراین تنظیم شده است.
علاوه بر آن اتحادیه اروپا در آینده نزدیک می تواند تحریم هایی را علیه کنسرن روسی "موراینفورم سیستما- آگات" اعمال نماید.
کشورهای غربی تاکید می کنند که به گفته ایشان ایران در حال حاضر به روسیه پهپادهای جنگی جهت استفاده در اوکراین ارسال می نماید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала