افسر سابق سرویس اطلاعاتی آمریکا، ایالات متحده را به جنایات جنگی در دانباس متهم کرد

© AP Photo / Jacquelyn Martinکاخ کنگره آمریکا
کاخ کنگره آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.02.2023
اشتراک
اسکات ریتر نیروهای مسلح ایالات متحده را به جنایات جنگی در دانباس متهم کرد.
به گزارش اسپوتنیک، اسکات ریتر افسر سابق اطلاعاتی نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا در مصاحبه با کانال یوتیوبی Judging Freedom اعلام کرد که واشنگتن به صورت مستقیم در جنایات جنگی ئر اوکراین دخیل می باشد.
به گفته این افسر اطلاعاتی ، آخرین اسناد درمورد اینکه پنتاگون حملات نیروهای مسلح اوکراین از توپ های جنگی HIMARS به مواضع روسیه هماهنگ می کند، کشور را در جنایات جنگی علیه معیت غیر نظامی مقصر می کند، زیرا هر شلیک از این سامانه ها "اثر انگشت امریکایی ها را روی خود دارد".
Моряки, приписанные к группе по обезвреживанию взрывоопасных предметов, поднимают китайский высотный аэростат у побережья Миртл-Бич, Южная Каролина - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.02.2023
گزارش و تحلیل
هر آنچه آمریکا می گوید دروغ است، مگر بر عکس آن ثابت شود
وی اظهار کرد: "اینک ما می دانیم که هر هدفی که سامانه های HIMARS منهدم می کند، توسط ایالات متحده آمریکا انتخاب می شود که بدین معناست که یک زنجیره فرماندهی از ترکیبی خاص وجود دارد که لباس نظامی ایالات متحده که در این امر دخیل می باشد، را به تن دارند، و همه داستان از این قرار است. HIMARS برای حمله به بیمارستان ها، مدارس و اماکن غیر نظامی مورد استفاده قرار می گیرد که بدین معناست که پرسنل آمریکایی اهدافی را انتخاب می کنند که انهدام آنها جنایت جنگی می باشد".
وی خاطرنشان کرد که پیشتر رسانه ها و سازمان های آمریکایی و غربی نیروی مسلح اوکراین را به بمباران اماکن غیر نظامی متهم کرده اند، این در حالیست که اینک، زمانی که نقش واشنگتن در این اقدامات برملا شده است، مشکلات سیاسی کاخ سفید را تهدید می کنند.
ریتر با ابراز ناراحتی تصریح کرد: "اینک ما در این جنایات سهسم هستیم، و این به من می گوید که یک سالیوان می بایست در این امر سهیم بوده و از این امر مطلع باشد و آنرا به رئیس جمهور اطلاع می دهد، زیرا این کار وی بعنوان مشاور امنیت ملی می باشد، که مطمئن شود که رئیس جمهور در جریان همه چیز می باشد، چه اتفاقی می تواند به شکل ناگهانی بر ملا شود و اینکه مچ وی را می توانند بگیرند. و این حقیقت که که رئیس جمهور اجازه ادامه این کار را می دهد، شوکه کننده است".
پیشتر خبرنگار روزنانه The Washington postاعلام کرده بود نیروهای مسلح اوکراین "تقریبا هیچوقت" بدون مختصات مشخص که توسط نظامیان امریکایی که در یکی از کشو های اروپایی که آنرا مشخص نکرده است حضور دارد، ارائه می شود حمله ای را از سامانه های HIMARS صورت نمی دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала