گزارش و تحلیل

هر آنچه آمریکا می گوید دروغ است، مگر بر عکس آن ثابت شود

© AP Photo / U.S. NavyМоряки, приписанные к группе по обезвреживанию взрывоопасных предметов, поднимают китайский высотный аэростат у побережья Миртл-Бич, Южная Каролина
Моряки, приписанные к группе по обезвреживанию взрывоопасных предметов, поднимают китайский высотный аэростат у побережья Миртл-Бич, Южная Каролина - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.02.2023
اشتراک
اخیرا سیمور هرش برنده جایزه خبرنگاری پولیتزر در گفتگو با نشریه نیویورک پست اظهار داشت که اطلاعات موثق دارد علیرغم تکذیب پنتاگون، نیروی دریایی آمریکا خط لوله نورد استریم دو را بمب گذاری و منفجر کرده است.
برخی جوانان امروزی شاید آقای هرش 85 ساله را نشناسند. اما وی اولین بار حدود پنجاه سال پیش با فاش کردن قتل عام غیر نظامیان ویتنامی توسط آمریکایی ها به شهرت رسید و همین افشاگری وی منجر به اعتراضات گسترده در ایالات متحده بر علیه جنگ ویتنام و ارتش آمریکا و کارخانه های اسلحه سازی آمریکا شد و در نهایت سیاستمداران آمریکایی مجبور شدند جنگ ویتنام را پایان دهند.
به دلیل همین افشاگری ها آقای هرش توسط سازمان های جاسوسی آمریکا مورد تهدید وفشار قرار گرفت و جایزه روزنامه نگاری معروف پولیتزر را نیز دریافت کرد.
ایالات متحده سالها است تلاش دارد گاز و نفت گران قیمت خود را به کشورهای اروپایی بفروشد و شاید برخی به یاد داشته باشند چند سال پیش بحث خط نورد استریم دو، حتی به جدلی علنی میان رئیس جمهوری سابق آمریکا دونالد ترامپ و صدر اعظم وقت آمریکا خانم آنگلا مرکل در مقابل دوربین های خبرنگاران شد.
طبق اظهارات آقای هرش، آمریکایی ها فرصت جنگ اوکراین را غنیمت شمردند تا این خط لوله را منفجر کنند و اروپایی ها را وادار کنند گاز خود را از آمریکا بخرند.
عملا به این ترتیب آمریکایی ها گاز خود را بیش از یازده برابر قیمت گازی که اروپایی ها قبل از جنگ اوکراین از روسیه می خریدند می فروشند و جیب اروپایی ها را خالی می کنند.
قبل از جنگ اوکراین قیمت هزار متر مکعب گاز روسیه کمتر از 300 دلار برای اروپایی ها تمام می شد. همین الان که بنده در حال نگارش مقاله می باشم قیمت هزار متر مکعب گاز 3445 دلار می باشد، یعنی بیش از 11 برابر، بعد فکر می کنید نیاز هست بفهمیم چرا آمریکا اوکراین را تحریک کرد تا در شرق اروپا شر به پا کند و چرا اجازه نمی دهند مذاکرات انجام شود؟
اگر خط نورد استریم دو فعال بود و اروپایی ها به خرید گاز خود ادامه می دادند در نهایت امروزه اروپایی ها باید گاز را به قیمت 300 یا 400 دلار برای هزار متر مکعب خریداری می کردند.
طبق آمار و ارقامی که دولت های اروپایی منتشر کرده اند این دولت ها مجبور شده اند چیزی حدود 200 میلیارد دلار بابت پوشش هزینه های ما به التفاوت قیمت گاز به صورت مستقیم و غیر مستقیم هزینه کنند.
وقتی برخی درباره زمستان سرد اروپا صحبت می کنند، منظور همین است، دولت های اروپایی مجبور شده اند نه فقط همه عوارض و مالیات بر انرژی را صفر کنند بلکه حتی یارانه هم بپردازند تا اعتراضات مردمی سر نگیرد.
البته ما به التفاوت را با بازی با قیمت ارز انجام داده اند و کاری کرده اند که چیزی حدود 25% دارایی مردم اروپا سلب گردد.
فکر می کنید چه قدر می توانند این جریان را ادامه دهند؟
شاید آنها از این طریق بتوانند هزینه های ما به التفاوت قیمت انرژی را پوشش دهند اما دیگر هزینه ها را چه می کنند؟
آقای بایدن در سخنرانی خود در کنگره اخیرا از دست آوردهای خود تعریف و تمجید کرد.
بله، جای تعریف و تمجید دارد که آمریکا موفق شده است به شکلی جیب اروپایی ها را خالی کند و همه پولها به سمت آمریکا برود.
امروزه بسیاری از صنایع اروپایی هم در حال انتقال به آمریکا است چون تولید کنندگان اروپایی دیگر نمی توانند هزینه ها را پوشش دهند و تولید در اروپا برایشان به صرفه نیست.
عملا آمریکا موفق شده است تا کمر اروپا را بشکند و خود را از سقوط پس از کرونا نجات دهد.
تاریخ هم در مورد عملکرد سیاستمداران فعلی اروپا حکم خواهد کرد و معلوم خواهد شد که اینها به دلیل سر سپردگی به لابی های سلطه جهانی چه خیانت هایی به ملت های خود کرده اند.
حال جالب تر اینکه سازمان ملل هم کمیته حقیقت یاب برای پیدا کردن مقصر در این عمل تروریستی، یعنی حمله به خط لوله نورد استریم فرستاده و پس از ماه ها تحقیق کارشناسانی که هر کدام کلی حقوق از سازمان ملل دریافت کرده اند فعلا به دستور آمریکا به این نتیجه رسیده اند که توان اظهار نظر در این باره ندارد.
یعنی خودشان را مسخره کرده اند یا جامعه بین المللی را به تمسخر گرفته اند؟
هر وقت برای آمریکا صرف کند سازمان ملل و بقیه مجامع بین المللی طبق دستور العمل آمریکا اظهار نظر می کنند، نمونه اش اظهار نظر های کذایی سازمان بین المللی انرژی هسته ای و مدیر کل آن، و وقتی صرف نکند اینها مستندات کافی برای اظهار نظر ندارند.
به هر حال امروزه دیگر به جامعه جهانی ثابت شده است هر آنچه مقامات آمریکا اظهار می دارند دروغ است تا اینکه بر عکس آن ثابت شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала