روسیه فعالیت نظامی- بیولوژیکی ایالات متحده در نزدیکی مرزهای خود را بعنوان یک تهدید ارزیابی می کند

© AP Photo / Timothy Jacobsenاعلام اسامی شرکت کنندگان جدید در پروژه های بیولوژیکی نظامی آمریکا در اوکراین
اعلام اسامی شرکت کنندگان جدید در پروژه های بیولوژیکی نظامی آمریکا در اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2023
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه: مسکو فعالیت نظامی- بیولوژیکی که توسط آمریکا در نزدیکی مرزهای روسیه صورت می گیرد را بعنوان یک تهدید امنیتی ارزیایی می کند.
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که روسیه فعالیت نظامی- بیولوزیکی ایالات متحده آمریکا و متحدانش در نزدیکی مرزهای خود را بعنوان یک تهدید بالقوه امنیت ملی ارزیابی می نماید.
در بیانیه سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه که در اختیار خبرنگاران قرار گرفت، آمده است: "به نوبه خود تاکید می کنیم که فدراسیون روسیه فعالیت نظامی- بیولوژیکی که توسط ایالات متحده آمریکا و متحدانش در نزدیکی مرزهای ما صورت می گیرد را بعنوان یک تهدید بالقوه امنیت ملی ارزیابی می نماید. ما به دفعات خطرات جدی در رابطه با پیدایش لابراتوارهایی در امتداد مرزهای ما که به فعالیت های مورد اشاره با مساعدت نهاد نظامی ایالات متحده آمریکا، سازمان های وابسته به آن و نیز متحدان واشنگتن می پردازند، را اعلام کرده ایم.
آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2023
آنتونوف: مواضع آمریکا در مورد آزمایشگاه های بیولوژیکی اوکراین ضد ونقیض است
این دیپلمات خاطرنشان کرد که شرایط مربوط به فعالیت های نظامی- بیولوژیکی واشنگتن در قلمرو اوکراین نشانگر اهمیت اقدامات فوری در راستای تحکیم کنوانسیون منع تسلیحات بیولوژیکی و سمی می باشد. زاخارووا افزود: "شرایط غیر قابل پذیرش مربوط به فعالیت نظامی- بیولوژیکی ایلات متحده آمریکا و اوکراین در قلمرو اوکراین که ناقض کنوانسیون منع تسلیحات بیولوژیکی و سمی می باشد و به یک نمونه بارز تبدیل گردیده است، با تمامی وضوح همیت قدامات فوری برای تقویت کنوانسیون منع تسلیحات بیولوژیکی و سمی را با هدف ایجاد مکانیزم های اجرایی برای حل و فصل شرایط مشابه و جلوگیری از رخ دادن آنها در آینده را، به نمایش می گذارد".
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در انتها تصریح کرد: "به همراه اکثریت قریب به اتفاق دولتهای عضو کنوانسیون منع تسلیحات بیولوژیکی و سمی (از جمله کشورهای جنبش عدم تعهد و نیز برخی دیگر شامل کشورهای غربی)ما معتقدیم که کارآمدی این کنوانسیون در صورت تصویب پروتکل جهانی بدون تبعیض که بشکل حقوقی الزام آور باشد و در برگیرنده تمامی بندهای آن با مکانیزمی کارآمد بررسی باشد، می تواند به شکل محسوسی ارتقا یابد. طراحی چنین ابزاری که اجازه تامین اجرای قابل اطمینان این کنوانسیون را داده و از نقض آن جلوگیری نماید، از سال 2001 به شکل بی دلیلی مشخصا توسط ایالات متحده آمریکا مسدود شده است.
زاخارووا همچنین توصیه نمود که به وزارت دفاع روسیه جهت دریافت جزئیات مشخص داده ها در مورد انتقال لابراتوارهای نظامی- بیولوژیکی ایالات متحده از اوکراین به لهستان و کشورهای حوزه بالتیک، مراجعه گردد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала