آنتونوف: مواضع آمریکا در مورد آزمایشگاه های بیولوژیکی اوکراین ضد ونقیض است

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن
آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2023
اشتراک
سفیر روسیه آنتونوف بیان کرد: تناقضاتی در موضع ایالات متحده در مورد آزمایشگاه های بیولوژیکی در اوکراین وجود دارد.
به گزارش اسپوتنیک، سفیر روسیه در واشنگتن بیان کرد که در موضع ایالات متحده در زمینه آزمایشگاه‌های اوکراین تناقضاتی وجود دارد، زیرا کارشناسان نظامی در "پیشگیری از بیماری های همه ‌گیر" مشارکت داشتند.
وی خاطر نشان کرد: " سخنان آمریکایی ها ضد و نقیض است . اگر چنین برنامه‌ای ماهیت کاملاً صلح‌آمیز داشت، پس چرا به این سرعت فعالیت آن محدود شد؟ چرا کارشناسان نظامی به این مسائل رسیدگی می کنند نه کارشناسان غیرنظامی؟ پاسخ واضح است: واشنگتن چیزی برای پنهان کردن داشته و دارد."
وی تاکید کرد که بیانیه کاخ سفید در مورد غیرفعال شدن آزمایشگاه ها قبل از شروع عملیات ویژه در اوکراین نشان دهنده تمایل واشنگتن برای جلوگیری از افتادن نتایج تحقیقات به دست ارتش روسیه است.
سفیر روسیه ادامه داد: "وزارت دفاع روسیه بارها به نشانه‌هایی از اجرای برنامه‌های دو منظوره توسط ایالات متحده اشاره کرده است. علاوه بر این، بحث‌برانگیزترین آزمایش‌ها در خارج از سرزمین آمریکا انجام می‌شود. فقط یک نمونه می آورم : از سال 2019، واشنگتن از اوکراین به عنوان میدانی برای آزمایش های ایدز استفاده کرده است . از آسیب پذیرترین گروه ها، از افرادی با خطر بالای عفونت در این آزمایشات استفاده شد.
رئیس هیئت دیپلماتیک روسیه ابراز اطمینان کرد که دیر یا زود ما باید به سوالات مطرح شده از سوی فدراسیون روسیه پاسخ دهیم.
وی در پایان گفت: "مهم است که به خاطر داشته باشید که دروغ تاریخ انقضا دارد."
پیشتر، جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی ایالات متحده، همکاری ایالات متحده با کی یف را در چندین "تحقیقات" در زمینه "پیشگیری از بیماری های همه گیر" تایید کرد. به گفته وی، سپس این فعالیت متوقف شد، در حالی که سلاح های بیولوژیکی در چنین آزمایشگاه هایی ساخته نشده است.
پیشتر ، ژنرال ایگور کریلوف، رئیس نیروهای حفاظت تشعشعی، شیمیایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه، گفت که ایالات متحده در حال انتقال کار آزمایشگاه های بیولوژیکی از اوکراین به لهستان و کشورهای بالتیک است. در جریان این عملیات ویژه، ارتش روسیه بیش از 20000 سند را کشف کرد که در آن مشخص شده است که هدف پنتاگون ایجاد عناصرسلاح های بیولوژیکی و آزمایش آن بر روی جمعیت اوکراین و سایر کشورها پیرامون مرزهای روسیه بوده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала