رسانه: غرب به دلیل وجود یک ویژگی ارتش روسیه، جنگنده به کی یف نمی دهد

© Sputnik / Grigori Syssoev  /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا: ایران به خریداری هواپیما، تانک و اس 400 از روسیه علاقمند است
آمریکا: ایران به خریداری هواپیما، تانک و اس 400 از روسیه علاقمند است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.02.2023
اشتراک
نشریه The Spectator می نوسید، غرب به دلیل وجود شبکه سامانه‌های موشکی ضد هوایی روسیه، جنگنده‌های F-16 را به اوکراین عرضه نخواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه The Spectator در مقاله ای نوشت:" آسمان بالای خط تماس اوکراین توسط بسیاری از "لایه‌های" پدافند هوایی روسیه پوشیده شده است - از سیستم‌های دوربرد بزرگ (سیستم‌های دفاع هوایی معروف S-400 Triumph) تا سیستم‌های متحرک‌تر، مانند سیستم دفاع هوایی Buk و سیستم های دفاع هوایی کوتاه برد "ثور".
این نشریه نتیجه گرفت که طرف روسی همچنین سیستم‌های تشخیص اهداف دوربرد مانند رادارهای 48Y6-K1 Podlyot را مستقر کرده است که می‌تواند هواپیماها و هلیکوپترهای اوکراینی را در پشت خط مقدم ساقط کند.
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2023
سناتورهای آمریکایی از بایدن می خواهند فروش جنگنده های F-16 به ترکیه را به تعویق بیاندازد
در اواخر ژانویه، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، پس از قول کشورهای غربی مبنی بر تامین تانک به رژیم کی‌یف، از آنها درخواست ارسال هواپیماها و موشک‌های دوربرد نیز داشت.
همانطور که رسانه ها نوشتند، برخی از نمایندگان دولت آمریکا برای انتقال جنگنده های F-16 به نیروهای مسلح اوکراین لابی می کنند. در همان زمان، رئیس جمهور جو بایدن چنین احتمالی را رد کرد. در عین حال، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، برعکس، اجازه تحویل هواپیماهای نظامی را به کی یف داده است. گزارش شده است که پاریس در حال بررسی درخواست مقامات کی یف برای آموزش خلبانان اوکراینی است.
روسیه در بهار گذشته یادداشتی به کشورهای ناتو به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرد. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تجهیزات نظامی باشد به هدف قانونی برای نیروهای هوافضای روسیه تبدیل خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала