گزارش و تحلیل

صدراعظم سابق اتریش: تصمیم دولت آلمان پتانسیل اشاعه جنگ در اروپا را دارد

© AP Photo / Ronald ZakЛидер оппозиционной Австрийской партии свободы Хайнс-Кристиан Штрахе
Лидер оппозиционной Австрийской партии свободы Хайнс-Кристиан Штрахе  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.01.2023
اشتراک
صدراعظم سابق اتریش در مصاحبه با اسپوتنیک تصمیم دولت آلمان مبنی بر ارسال تانک های لئوپارد به اوکراین را مورد ارزیابی قرار داد.
هاینتس- کریستیان اشتراخه صدراعظم اتریش در مصاحبه با اسپوتنیک در خصوص تصمیم دولت آلمان در مورد ارسال تانکهای لئوپارد به اوکراین و همچنین چشم انداز شرایط در درگیری نظامی در این کشور، اظهار نظر کرد.
اشتراخه اظهار کرد: "بخش بزرگی از شهروندان آلمانی به واقع از اینکه دولت فدراتیو آلمان به رهبری صدراعظم شولتز و بربوک وزیر امور خارجه از حزب "سبز" با ارسال تسلیحات و تانک از آلمان موافقت کردند، حیرت زده می باشند".
Боевой танк Leopard 2 вооруженных сил Германии  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.01.2023
در آلمان تاریخ تحویل تانک های Leopard به اوکراین را اعلام کردند
وی در مورد تصمیم دولت فدرال آلمان تاکید کرد که دو حزب ائتلافی (حزب سبز و حزب سوسیال دموکرات) و مقامات آنها پیش از انتخابات به کلی ارسال تسلیحات به منطقه عملیات نظامی را رد می کردند.
وی افزود: "به جای پیشبرد جبهه گسترده ابتکارات و مذاکرات صلح آمیز، دولت آلمان در حل حاضر موضع طرفدار ادامه تشدید بیشتر جنگ را تخاذ کرده که از جانب بسیاری از شهروندان بعنوان "مشارکت در جنگ" ارزیابی شده و موجب نگرانی های زیادی گردیده است".
از دیدگاه اشتراخه روسیه بعنوان میراث دار جمهوری جماهیر شوروی می توانست "تصمیم دولت جمهوری فدراتیو آلمان را بعنوان اقدام طرف درگیر جنگ ارزیابی و توصیف نماید".
به عقیده صدراعظم سابق اتریش "این امر پیشرفت فوق العاده خطرناک شرایط ی باشد که می تواند موجب تشدید شرایط جنگی در اوکراین گردد". وی افزود: "این امر همچنین پتانسیل اشاعه جنگ در اروپا را دارد".
این سیاستمدار همچنین با شاره به ارسال تانک توسط آلمان به اوکراین، خواهان این شد که "در نهایت جنبش قوی، بین المللی و فرا حزبی آلمانی برای صلح ایجاد گردد" که شکل گرفته و فعال شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: "ما تنها به کمک مذاکرات صلح خواهیم توانست به این جنگ دیوانه وار پایان داده و از گسترش درگیری جلوگیری نماییم".
آنالنا بربوک وزیر امور خارجه آلمان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.01.2023
واکنش وزارت خارجه آلمان به سخنان بوربوک درباره "جنگ اروپا علیه روسیه"
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала