واکنش وزارت خارجه آلمان به سخنان بوربوک درباره "جنگ اروپا علیه روسیه"

© ministry of foreign affairs of RF /  مراجعه به بانک تصاویر آنالنا بربوک وزیر امور خارجه آلمان
آنالنا بربوک وزیر امور خارجه آلمان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.01.2023
اشتراک
وزارت خارجه آلمان گفت که حمایت اوکراین باعث نمی شود آلمان یکی از طرف های درگیری باشد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه آلمان، در رابطه با اظهارات آنالنا بوربوک، رئیس این بخش در نشست مجمع پارلمانی شورای اروپا ، اعلام کرد که حمایت اوکراین، آلمان را به یکی از طرف های درگیری تبدیل نمی کند.
آنالنا بوربوک، وزیر امور خارجه آلمان، در 24 ژانویه، در جریان نشست مجمع پارلمانی شورای اروپا، پیشتر گفته بود که کشورهای اروپایی "در حال جنگ علیه روسیه هستند" و از کشورهای اروپایی خواست تا با هم بیشتر کاری برای اوکراین انجام دهند و در میان خود به دنبال مقصر نباشند.
وزارت امور خارجه آلمان در پاسخ به درخواست نشریه بیلد گفت: " وزیر امور خارجه بوربوک، روز 24 ژانویه، در دیدار با اعضای مجمع پارلمانی شورای اروپا تاکید کرد که اروپا باید با هم در برابر این جنگ بایستد. قوانین بین المللی واضح است: حمایت از اوکراین در استفاده از حق فردی خود برای دفاع از خود... که در منشور سازمان ملل ذکر شده است، آلمان را به یکی ازطرفین درگیری تبدیل نمی کند."
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر گفته بود که اظهارات بوربوک نشان می دهد که غرب از قبل جنگی را علیه روسیه طراحی کرده بود.
روز چهارشنبه دولت آلمان اعلام کرد که تصمیم دارد تانک های لئوپارد 2 آلمان را به اوکراین منتقل کند. آلمان قصد دارد دو گردان تانک تشکیل دهد. در مرحله اول، آنها قصد دارند 14 دستگاه لئوپارد 2 نوع A6 را از ذخایر ارتش آلمان تهیه کنند. پیشتر، رهبری لهستان اعلام کرده بود که آماده است تا 14 تانک لئوپارد 2 را به عنوان بخشی از یک ائتلاف بین المللی به اوکراین منتقل کند. پیش از آن این کشور حدود 250 تانک تی-72 را به اوکراین منتقل کرده بود. روز چهارشنبه، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز اعلام کرد که دولت او 31 تانک ام 1 آبرامز ساخت آمریکا را در اختیار اوکراین قرار می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала