Press release_Sputnik Launches Political Talk Show in Argentina - اسپوتنیک ایران  , 1920
اسپوتنیک توضیح می دهد

منبع: حدود 300 جنگجوی داوطلب، حلب را به مقصد اوکراین ترک کردند

© Photo / Personal page of Hieu LeАмериканский военный Hieu Le, прибывший в качестве международного добровольца на Украину
Американский военный Hieu Le, прибывший в качестве международного добровольца на Украину - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.01.2023
اشتراک
به گفته منابع اسپوتنیک، در فاصله زمانی 20 تا 30 دسامبر سال گذشته، حدود 300 شبه نظامی داوطلب از شمال استان حلب در سوریه به اوکراین انتقال یافتند.
به گزارش اسپوتنیک، به گفته این منبع، مراکز عضوگیری "هیئت تحریر الشام" در ادلب به طور ناگهانی بسته شده و اکنون شبه نظامیان طرفدار ترکیه در حال جذب جنگجویان داوطلب برای خدمت در نیروهای مسلح اوکراین هستند. دلایل چنین تغییراتی مشخص نیست.
این منبع خاطرنشان کرد که استخدام این افراد در شهرهای عفرین، جرابلس و اعزاز انجام می شود. هدف اصلی استخدام کنندگان مردان 17 تا 45 ساله هستند که ترجیحاً دارای تجربه رزمی در سوریه هستند. بنابراین این اطلاعات، هم جنگجویان و هم ساکنان محلی بدون کار به اوکراین فراخوانده می شوند.
همانطور که این منبع اشاره کرد، به افرادی که تجربه واقعی رزمی دارند، وعده حقوق تا 2500 دلار در ماه داده می شود. در جهت اهداف تشویقی، نیمی از اولین دستمزد به همه کسانی که مستقیماً در نقاط استخدام ثبت نام کرده اند، تعلق می گیرد.
بر اساس اطلاعات دریافتی، در دو هفته دسامبر، چندین گروه از این جنگجویان از شمال حلب که تحت کنترل گروه‌های طرفدار ترکیه است، به اوکراین رفته‌اند. این تعداد در مجموع حدود 300 نفر گزارش شده است.
به گفته این منبع، دلیل اصلی جذب شدن این افراد برای انتقال به اوکراین، شرایط مناسب مالی پیشنهادی عنوان می شود. مردان جوان در مناطقی که تحت کنترل دمشق نیست، امکان کار کردن نداشته و منبعی برای امرار معاش ندارند.
در عین حال، بیشتر افراد جذب شده در شهر اعزاز از جنگجویان سابق نیروهای موسوم به "گارد ملی سوریه آزاد" هستند. این افراد در حال حاضر در سوریه حقوقی دریافت نمی کنند و همین موضوع در جذب برای انتقال به اوکراین بسیار تاثیرگذار است.
در همین حال، شبه نظامیان جبهه النصره در استان ادلب جذب شبه نظامیان برای نیروهای مسلح اوکراین را متوقف کردند، اگرچه این سازمان تروریستی سال گذشته چندین ماه درگیر این موضوع بود. این موضوع را منابع اسپوتنیک در استان ادلب گزارش دادند.
به گفته آنها، مراکز جذب "به یکباره و بدون اعلام دلایل بسته شده اند".
در دسامبر گذشته، جبهه النصره ده ها جنگجوی مزدور چاد را از سوریه به اوکراین فرستاد. در ماه نوامبر حدود صد جنگجوی سوری با کمک همین سازمان به صفوف نیروهای مسلح اوکراین پیوستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала