مسکو فهرست مقامات اروپایی ممنوع الورود را گسترش داد

© AP Photo / Dmitry Lovetskyروسیه: تحریم یک جانبه آمریکا علیه کره شمالی را اجرا نخواهیم کرد
روسیه: تحریم یک جانبه آمریکا علیه کره شمالی را اجرا نخواهیم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.01.2023
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه خبر از ورود برخی مقامات و نظامیان اتحادیه اروپا به فهرست تحریمی افراد ممنوع الورود به روسیه داد.
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو در پاسخ به اقدامات غیر دوستانه اتحادیه اروپا، فهرست تحریمی مقامات کشورها و سازمانهای اروپایی که ورود آنها به روسیه ممنوع می باشد، را گسترش داد.
این وزارتخانه خاطرنشان می کند که بحث در خصوص روسای نهادهای نظامی کشورهای اتحادیه اروپا می باشد که در ارائه کمک نظامی به اوکراین نقش دارند، ساختارها دولتی و خصوصی که کیف اسلحه و تجهیزات نظامی صادر می کنند و نیز شهروندانی که در "اظهارات رسمی سیستماتیک ضد روسی مشهود بوده اند"، می باشد.
Государственные флаги России и Украины - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.12.2022
اتحادیه اروپا نهمین بسته تحریمی ضد روسیه را منتشر کرد
در بیانیه دستگاه دیپلماسی فدراسیون روسیه اظهار شده است: "اتحادیه اروپا به تلاشها برای اعمال فشار بر روسیه بواسطه اقدامات محدود کننده یکجانبه ادامه می دهد. کشورهای عضو اتحادیه اروپا در تاریخ 16 دسامبر 2022 نهمین بسته تحریمی را به تصویب رساندند. معتقدیم که چنین اقداماتی توسط اتحادیه اروپا غیر قانونی بوده و اختیارات خاص حقوقی – بین المللی شورای امنیت سازمان ملل متحد را تضعیف می نمایند".
آنطور که در این بیانیه تصریح شده است، "رویکرد تهاجمی ضد روسی را همچنین پارلمان اروپایی اعمال می کند" که اعضای آن قطعنامه به رسمیت شناختن روسیه بعنوان حامی تروریسم را به تصویب رساندند. وزارت خارجه روسیه این قدم را نمایش جدید استانداردهای دوگانه "جامعه سیاسی غربی خواندند که از سال 2014 چشمان خود را بر روی کشتار مردم دانباس توسط نظامیان کیف بسته اند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала