اتحادیه اروپا نهمین بسته تحریمی ضد روسیه را منتشر کرد

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر Государственные флаги России и Украины
Государственные флаги России и Украины - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.12.2022
اشتراک
اتحادیه اروپا به طور رسمی بسته جدید تحریم های ضد روسیه را منتشر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس بسته تحریمی جدید، معاون نخست وزیر تاتیانا گولیکووا، رئیس وزارت فرهنگ اولگا لیوبیموا، وزیر آموزش و پرورش سرگی کراوتسوف، رئیس وزارت علوم و آموزش والری فالکوف، وزیر کار آنتون کوتیاکوف، رئیس وزارت شرایط اضطراری الکساندر کورنکوف و کنستانتین چویچنکو وزیر دادگستری تحت محدودیت های شخصی قرار گرفتند.
علاوه بر این، تحریم هایی علیه استانداران مناطق مسکو، نیژنی نووگورود، نووسیبیرسک، کالوگا، تور، مورمانسک و آستاراخان اعمال شد. همچنین 22 عضو شورای فدراسیون، 20 نماینده دومای ایالتی، قضات دادگاه قانون اساسی و رئیس آن والری زورکین در فهرست جدید تحریم ها قرارگرفتند.
اتحادیه اروپا همچنین نیکیتا میخالکوف کارگردان، بوریس کورچونیکوف و مارینا کیم مجریان تلویزیونی، گریگوری لپس خواننده، سرگی میخیف دانشمند علوم سیاسی و دیمیتری پوچکوف نویسنده و وبلاگ نویس را تحریم کرد. علاوه بر این، این لیست شامل دختران رئیس چچن، رمضان قدیروف، آیشات و کارینا می شود.
ضمنا، نیروهای هوافضای روسیه، نیروی دریایی، نیروی زمینی، نیروی هوابرد، نیروهای عملیات ویژه، اداره اصلی ستاد کل و گارد روسیه تحت تحریم قرار گرفتند. علاوه بر این، این محدودیت ها بر احزاب "روسیه متحد"، حزب کمونیست فدراسیون روسیه، حزب لیبرال دمکرات، "روسیه عادل" و "مردم جدید" تأثیر خواهد گذاشت. همچنین "بانک اعتباری مسکو" و "بانک خاور دور" در این لیست قرار دارند.
تحریم های شخصی بروکسل علیه مسکو اکنون شامل 1386 فرد و 171 سازمان می شود. دارایی‌های افراد درگیر در این اقدامات محدودکننده در قلمرو اروپا مسدود می‌شود و افراد نیز از سفر به اتحادیه اروپا منع شده‌اند.
تصمیم کمیسیون اروپایی مبنی بر جا دادن آوارگان در سراسر اروپا موجب بروز اختلافات در اتحادیه اروپا شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.12.2022
کمیسیون اتحادیه اروپا، نهمین بسته تحریمی علیه روسیه را تصویب کرد
علاوه بر این، محدودیت ها بر رسانه های روسی نیز تأثیر گذاشت.
به منظور مقابله با کمپین بین المللی سیستماتیک روسیه برای اطلاعات نادرست و دستکاری اطلاعات با هدف بی ثبات کردن کشورهای همسایه، اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن، شورا روند تعلیق مجوز پخش چهار رسانه دیگر را آغاز کرد: NTV/NTV Mir. Rossiya 1، REN TV و Channel One.در بیانیه نام برده شده اند.
خاطرنشان می شود که مطابق با منشور حقوق اساسی اتحادیه اروپا، این اقدامات مانع از انجام فعالیت این رسانه ها و کارمندان آنها در اتحادیه اروپا به جز پخش برنامه نخواهد شد. بنابراین، به عنوان مثال، روزنامه نگاران قادر به انجام تحقیق و مصاحبه خواهند بود.
علاوه بر این، بروکسل ممنوعیت کامل مبادلات با بانک “ توسعه منطقه ای روسیه” را معرفی کرد و آن را به لیست سازمان های دولتی یا دولتی روسیه اضافه کرد.
اتحادیه اروپا همچنین ارائه خدمات به مسکو را در زمینه تبلیغات، تحقیقات بازار، نظرسنجی عمومی و خدمات تست محصول و کنترل فنی ممنوع کرد.
علاوه بر این، بروکسل تحریم ها را در بخش هوانوردی تقویت کرده است.
در این بیانیه همچنین آمده است: "اتحادیه اروپا ممنوعیت صادرات کالاها و فناوری های مرتبط با صنعت هوانوردی و فضایی را به موتورهای هواپیما و قطعات آنها گسترش خواهد داد. این ممنوعیت در مورد هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین اعمال خواهد شد."
محدودیت ها علیه صنعت انرژی روسیه نیز در حال گسترش است. اکنون بروکسل سرمایه گذاری جدید در بخش معدن روسیه را ممنوع کرده است. در عین حال، اقدامات جدید بر فعالیت های مرتبط با مواد خام حیاتی تأثیری نخواهد گذاشت.
علاوه بر این، تحریم‌های جدید بروکسل، شهروندان اتحادیه اروپا را از داشتن پست‌های ارشد در شرکت‌های دولتی و تحت کنترل دولتی در روسیه منع می‌کند. همچنین به دست آوردن یک مشارکت جدید یا گسترش موجود در شرکت های روسی که در بخش انرژی روسیه فعالیت می کنند ممنوع است.
کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.12.2022
کاظم جلالی: ایران امیدوار است نیازهای خود در زمینه غلات را از طریق روسیه تامین کند
شورا همچنین خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا موضع قوی در مورد امنیت غذایی دارد و تحریم های اروپا علیه تجارت محصولات کشاورزی و غذایی بین کشورهای ثالث و مسکو نیست.
به منظور جلوگیری از اختلال در کانال‌های پرداختی محصولات کشاورزی، تصمیم گرفته شد تا استثنای جدیدی برای آزادسازی دارایی‌ها و در دسترس قرار دادن وجوه و منابع اقتصادی برای افرادی در نظر گرفته شود که نقش مهمی در تجارت بین‌المللی کشاورزی و غذایی از جمله گندم و کود داشته اند.
بروکسل فشار تحریم‌ها را بر روسیه بر سر اوکراین افزایش داده است و تاکنون 9 بسته تحریمی را پشت سر هم وضع کرده است که شامل اقدامات محدودکننده اقتصادی شخصی و بخشی است. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیشتر گفته بود که سیاست مهار و تضعیف مسکو استراتژی بلندمدت غرب است و تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала