- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

روسیه از عملیات تلافی جویانه به اوکراین خبر داد

© Sputnik / Viktor Antonyuk /  مراجعه به بانک تصاویر Военнослужащий расчета реактивной системы залпового огня (РСЗО) "Ураган" шестой армии Западной группировки войск РФ в Харьковской области
Военнослужащий расчета реактивной системы залпового огня (РСЗО) Ураган шестой армии Западной группировки войск РФ в Харьковской области - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.01.2023
اشتراک
وزارت دفاع روسیه از عملیات تلافی جویانه حمله نیروهای مسلح اوکراین به ماکیفکا خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که فرماندهی گروه مشترک نیروهای روسیه در پاسخ به حمله جنایتکارانه رژیم کی‌یف به نقطه استقرار موقت پرسنل نظامی روسیه در ماکیفکا، عملیات تلافی جویانه را انجام داد.
آنها توضیح دادند که طی 24 ساعت گذشته، تجهیزات شناسایی پایگاه های شبه نظامیان اوکراینی را در شهر کراماتورسک کشف کرده اند. این اطلاعات توسط چندین کانال مستقل به طور قابل اعتماد تایید شده است. بیش از 700 رزمنده نیروهای مسلح اوکراین در خوابگاه شماره 28 و بیش از 600 نفر در خوابگاه شماره 47 حضور داشتند.
وزارت دفاع روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.01.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
تعداد نظامیان روسی که در ماکیفکا جان خود را از دست دادند به 89 نفر رسید
در این گزارش آمده است: در نتیجه حمله موشکی گسترده به این نقاط استقرار موقت واحدهای نیروهای مسلح اوکراین، بیش از 600 نظامی اوکراینی کشته شدند.
ارتش اوکراین در اولین دقایق سال جدید، شش موشک از HIMARS MLRS به محل استقرار موقت سربازان روسی در منطقه ماکیفکا شلیک کرد. چهار موشک به ساختمان اصابت کرد که باعث فروریختن سقف های ساختمان شد. بر اساس آخرین داده ها، 89 سرباز از جمله معاون فرمانده هنگ کشته شدند.
دلیل اصلی کشته شدن نظامیان در وزارت دفاع، استفاده از تلفن هایی بود که نیروهای اوکراینی از طریق آنها توانستند موقعیت را شناسایی کنند. وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که تمام تدابیر لازم را برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی در آینده انجام خواهد داد و در پی نتایج تحقیقات، عاملان آن پاسخگو خواهند بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала