- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

تعداد نظامیان روسی که در ماکیفکا جان خود را از دست دادند به 89 نفر رسید

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت دفاع روسیه
وزارت دفاع روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.01.2023
اشتراک
وزارت دفاع روسیه خبر از افزایش تعداد جانباختگان در بین نظامیان روس در ماکیفکا تا 89 نفر داد.
سپهبد سرگئی سوروکف معاون رئیس فرماندهی کل نظامی- سیاسی نیرهای مسلح روسیه اعلام کرد که تعداد نظامیان روسی که در نتیجه حمله نیروهای مسلح اوکراین به ماکیفکا جان خود را از دست داده اند تا 89 نفر افزایش داشته و سیستم موشکی HIMARSکه از آن شلیک صورت گرفته، نابود شده است.
پیشتر اعلام شده بود که تعداد قربانیان 63 نفر بوده است.
به گفته سوروکف توپخانه اوکراین راس ساعت 00:01 به وقت مسکو روز اول ژانویه با 6 موشک سیستم HIMARSبه مقر استقرار موقت یکی از بخش های نظامی روسیه در منطقه ماکیفکا حمله کرد. از مجموع این 6 موشک، موشک آن توسط پدافند ضد هوایی رهگیری شد و چهار موشک به ساختمانی که ر آن نظامیان روس مستقر بودند، اصابت کرد. در نتیجه این امر این ساختمان فرو ریخت.
63 نظامی روسی در حمله نیروهای مسلح اوکراین در ماکییوکا کشته شدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.01.2023
63 نظامی روس در حمله نیروهای مسلح اوکراین در ماکیفکا کشته شدند
بلافاصله بعد از این حادثه افسران این بخش و جنگجویان سایر زیر مجموعه ها هر کاری که لازم بود را برای نجات مجروحان صورت دادند. به ایشان کمک های اولیه ارائه گردید و بلافاصله به بیمارستان منتقل گردیدند.
این ژنرال تصریح کرد: "متاسفانه در جریان برداشتن آوار سازه بتونی، تعداد جانباختگان در بین رفقای ما به 89 نفر افزایش یافت".وی خاطرنشان کرد که سرهنگ دوم باچورین معاون فرمانده این هنگ در بین کشته شدگان قرار دارد.
در وزارت دفاع روسیه دلیل اصلی این مصیبت، استفاده وسیع از تلفن های همراه شخصی علیرغم ممنوعیت آن، عنوان شد. این عامل به دشمن اجازه داد با ردیابی و تشخیص محل استقرار نظامیان روس، به این محل حمله نماید.
در وزارت دفاع روسیه قول داده شد که مقصرین این مصیبت را مجبور به پاسخگویی نموده و اقدامات لازم جهت جلوگیری از حوادث مشابه در آینده را صورت دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала