بایدن قولش به زلنسکی را فراموش کرد

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر بایدن اوکراینی ها را ایرانی ها خواند
بایدن اوکراینی ها را ایرانی ها خواند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.01.2023
اشتراک
بایدن در جلسه دولت نتوانست بلافاصله قول تامین سامانه پدافند هوایی پاتریوت به کی یف را به یاد بیاورد.
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس‌ جمهور آمریکا، در دیدار با اعضای کابینه ‌اش، مدت‌ طولانی نتوانست به خاطر بیاورد که چه نوع سلاحی را واشنگتن قول داده به اوکراین ارسال کند. این دیدار توسط کانال یوتیوب کاخ سفید پخش شد.
بایدن با مکث های طولانی گفت: “ آلمان همچنین اعلام کرد که امروز... سامانه های پاتریوت را برای مقابله با حملات هوایی در اختیار اوکراینی ها قرار می دهد.”
وی افزود که درگیری اوکراین " در یک مرحله بحرانی " است و همچنین خاطرنشان کرد که اثربخشی پاتریوت در اوکراین در حال حاضر محسوس است. اگرچه طبق داده‌های رسمی، پاتریوت حتی هنوز به آنجا تحویل داده نشده است.
این اظهارات در حالی بیان شد که در رسانه های مطلع آمریکایی مطالبی منتشر شد مبنی بر اینکه واشنگتن در 6 ژانویه بزرگترین بسته کمک نظامی را به ارزش سه میلیارد دلار به کی یف ارائه می دهد.
سامانه پدافند هوایی پاتریوت در بسته قبلی تقریباً 2 میلیارد دلاری که برای دیدار دسامبر ولادیمیر زلنسکی از ایالات متحده تهیه شده بود، گنجانده شده بود. بسته جدید شامل حدود 50 فروند خودروی جنگی پیاده نظام "بردلی" ، خودروهای تاکتیکی "هاموی"، خودروهای چند منظوره "مرآپ "و مقدار زیادی مهمات خواهد بود. علاوه بر این، بایدن با اولاف شولز، صدراعظم آلمان، در مورد تامین تجهیزات سنگین به اوکراین به توافق رسید. برلین قول داده است که چهل خودروی جنگی پیاده نظام ماردر و یک سامانه پدافند هوایی پاتریوت اضافی را در اختیار کی یف قرار دهد.
سفارت روسیه در آلمان این تصمیم دولت آلمان را محکوم کرد. به گفته دیپلمات ها، به طور فزاینده ای آشکار می شود که آلمان و سایر متحدان ناتو علاقه ای به جستجوی راه حل مسالمت آمیز برای درگیری ندارند، اوکراین در واقع به یک میدان آزمایش نظامی و مردم آن به ابزاری برای دستیابی به منافع ژئوپلیتیکی غرب. تبدیل شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала