آمریکا نام ترکیه را تغییر داد

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر پرچم ترکیه
 پرچم ترکیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.01.2023
اشتراک
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که در پاسخ به درخواست آنکارا در اسناد رسمی برای نوشتن نام کشور ترکیه به جای واژه Turkeyاز"Turkiye" استفاده خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل ازخبرگزاری آسوشیتدپرس، سخنگویان وزارت خارجه آمریکا می‌گویند: "این وزارتخانه دستور داده است که در اسناد رسمی جدید به جای واژه Turkeyاز"Turkiye" استفاده خواهد شد اما تلفظ آن تغییر نخواهد کرد".
خاطرنشان می شود که این اقدام در آستانه سفر مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه به واشنگتن در اواخر ماه جاری انجام شده که در جریان آن موضع آنکارا در قبال بحران اوکراین و پذیرش فنلاند و سوئد در ناتو در دستور کار قرار خواهد گرفت.
ترکیه از آمریکا انتظار مشارکت در مبارزه با تروریسم در سوریه را دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.01.2023
کالین: ترکیه از آمریکا انتظار مشارکت در مبارزه با تروریسم در سوریه را دارد
آسوشیتدپرس خاطرنشان می کند که وزارت امور خارجه اغلب سبک نوشتن نام کشورهای خارجی را تغییر نمی دهد. از جمله واشنگتن هنوز از میانمار نامیدن برمه سابق خودداری می کند، اگرچه این کشور نام رسمی خود را در سال 1989 تغییر داده است.
تابستان گذشته، استفان دوجاریک، نماینده رسمی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که این سازمان درخواست ترکیه برای تغییر نام این کشور در تمام اسناد رسمی را پذیرفته است.
مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه توضیح داد، تغییر املای نام ترکیه به عنوان بخشی از اقدامات آنکارا با هدف افزایش اعتبار این کشور در عرصه بین المللی اتخاذ شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала