کالین: ترکیه از آمریکا انتظار مشارکت در مبارزه با تروریسم در سوریه را دارد

© Photo / IRNAترکیه از آمریکا انتظار مشارکت در مبارزه با تروریسم در سوریه را دارد
ترکیه از آمریکا انتظار مشارکت در مبارزه با تروریسم در سوریه را دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.01.2023
اشتراک
سخنگوی رئیس جمهور ترکیه: آنکارا از آمریکا انتظار دارد در مقابله با سازمان های تروریستی در شمال سوریه به روحیه مشارکت پایبند باشد.
به گزارش اسپوتنیک، ابراهیم کالین، سخنگوی رئیس جمهور ترکیه گفت: آنکارا از آمریکا انتظار دارد در مقابله با سازمان های تروریستی در شمال سوریه به روحیه مشارکت پایبند باشد.
مقامات ترکیه بارها ایالات متحده را به پوشش و حمایت تسلیحاتی از یگان‌های مدافع خلق در شمال سوریه متهم کردند که آنکارا آن را شاخه ای از حزب ممنوعه و تروریستی اعلام شده کارگران کردستان (PKK) می داند. آنها پیش از این اعلام کرده بودند که قصد دارند عملیات زمینی در شمال سوریه علیه سازمان های تروریستی انجام دهند و یک منطقه امنیتی 30 کیلومتری در آنجا ایجاد کنند.
کالین گفت: "ما انتظار داریم که ایالات متحده روح مشارکت را دنبال کند و نگرانی های امنیتی ترکیه را جدی بگیرد. ما تحمیل یک سیاست یکجانبه بر خود را نمی پذیریم، فارغ از اینکه از کجا آمده باشد، امیدواریم روابط [با آمریکا] بر اساس منافع متقابل توسعه یابد و مسائل موجود بر اساس رویکردهای واقع بینانه و راهبردی حل شوند".
سرباز ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.12.2022
ترکیه با خروج نیروهای مسلح خود از سوریه موافقت کرد
سخنگوی رئیس جمهور ترکیه همچنین خاطرنشان کرد که آنکارا از آمریکا و روسیه انتظار دارد به تعهدات خود در چارچوب توافقات 2019 درباره سوریه عمل کنند.
وی تاکید کرد: ما انتظارات خود را در خصوص پاکسازی سازمان های تروریستی در نزدیکی مرزهایمان [سوریه] تکرار می کنیم. ما به مقابله قاطعانه با عناصر تروریستی که امنیت ملی ما را تهدید می کنند تا زمانی که کشور و منطقه مرزی ما کاملا امن شود، ادامه خواهیم داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала