کاظم جلالی: ایران امیدوار است نیازهای خود در زمینه غلات را از طریق روسیه تامین کند

© Sputnikکاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه
کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.12.2022
اشتراک
ایران به دنبال تامین نیازهای خود در زمینه غلات، روغن آفتابگردان و تعدادی کالای دیگر از طریق فدراسیون روسیه است و آماده تامین مواد غذایی مورد نیاز روسیه است.
به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو روز چهارشنبه در نشستی خبری در مقر این نمایندگی دیپلماتیک بیان کرد.
وی گفت: "ما اکنون در تلاش هستیم تا غلات، دانه های روغنی و روغن آفتابگردان را در روسیه خریداری کنیم. همچنین در تلاش هستیم تا محصولات و مواد غذایی مورد نیاز فدراسیون روسیه را تامین کنیم."
سفیر ایران افزود: ایران در کل به دنبال تامین نیازهای خود در کالاهای اساسی از طریق روسیه است. این دیپلمات گفت: "ما تلاش می کنیم نیازهای اساسی خود را تامین کرده و کالاهای اساسی را از همسایه شمالی خود خریداری کنیم."
به گفته وی، "تفاوت اصلی امسال با سال گذشته این است که سبد صادراتی کالاهای ایرانی به روسیه شروع به تنوع بخشیدن کرده است". جلالی تصریح کرد: این نشان می دهد که در حوزه فناوری های نوین، تجهیزات پزشکی، دارو و به طور کلی در حوزه پزشکی و همچنین در بسیاری از حوزه های دیگر همکاری های بسیار جدی انجام می دهیم.
سفیر ایران همچنین تاکید کرد که حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال 2022 نسبت به سال 2021 به میزان 27 درصد افزایش یافته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала