گزارش و تحلیل

تلاش مذبوحانه آمریکا برای اتخاذ "اقدامات قاطع"

CC BY 2.0 / John Sonderman / US Department of Commerceوزارت بازرگانی آمریکا دیگر اقتصاد روسیه را اقتصاد بازار نمی داند
وزارت بازرگانی آمریکا دیگر اقتصاد روسیه را  اقتصاد بازار نمی داند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.12.2022
اشتراک
، از نظر پارامترهای فنی، سامانه های پدافند هوایی آمریکا بسیار نزدیک به اس-300 هستند. و نیروهای ما قادر به مقابله با چنین سیستمهایی هستند." بر اساس تعداد دسته هایی که ما در مورد آنها صحبت می کنیم، می توان گفت که این بیشتر یک حرکت سیاسی است که هدفش نشان دادن قاطعیت و عزم راسخ غرب است
تلاش مذبوحانه آمریکا برای اتخاذ"اقدامات قاطع"
آیا موشک پاتریوت می تواند توازن قوا در اوکراین را تغییر دهد؟
شبکه تلویزیونی سی ان ان به نقل از منابعی اعلام کرد که مقامات آمریکایی می خواهند سامانه های موشکی ضد هوایی پاتریوت را به اوکراین عرضه کنند. دیوید نارمانیا، مفسر خبرگزاری ریانووستی روسیه معتقد است که تحویل پاتریوت به اوکراین اقدامی ناامیدانه است.
بستن آسمان
در ماه نوامبر، پنتاگون اعلام کرد که قرار نیست پاتریوت را به کیف بفرستد. اکنون، در وزارت دفاع ایالات متحده، آنها چنین بیان کردند: "ما هنوز چیزی برای اعلام کردن نداریم."سی ان ان خاطرنشان می کند که این تصمیم باید توسط وزیر دفاع لوید آستین و رئیس جمهور جو بایدن تایید شود. فرانسه نیز
در باره تحویل سامانه های پدافند هوایی به کیف را خبر داد. وزیر امور خارجه کاترینکولونا مشخص نکرد که آنها دقیقاً در مورد چه چیزی صحبت می کنند.با این حال، در پایان ماه نوامبر مشخص شد که نیروهای مسلح اوکراین دو سامانه موشکی ضد هوایی کروتال را از پاریس دریافت کردند. امانوئل مکرون در سفر اخیر به واشنگتن به بایدن قول داد به حمایت از اوکراین ادامه دهد.
سیستم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.12.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
رسانه ها اعلام می کنند که آمریکا در این هفته می تواند ارسال سامانه پاتریوت به اوکراین را اعلام نماید
"لذت گران"
پرتال نظامی بریتانیاییJane’sادعا می کند که مطلب فقط سر یک باتریPatriot PAC-3 با چهار پرتابگر که هر کدام دارای هشت موشک است، می باشد. پست فرماندهی، ایستگاه رادار و خودروهای بارگیری به آن متصل است.
PAC-3 مدرن تریننوع اصلاح شده است که در سال 2001 مورد استفاده قرار گرفت. احتمال ضربه زدن به هواپیما با یک شلیک بسیار زیاد است - 80-90 درصد، موشک های تاکتیکی - 60-80 درصد. هدف می تواند با سرعت 1600 متر در ثانیه در ارتفاع 15 کیلومتری و تا فاصله 20 کیلومتری حرکت کند.ولادیمیرکوزین عضو وابسته آکادمی علوم نظامی روسیه معتقد است که از این طریق غرب در تلاش است تا از سیستم انرژی اوکراین محافظت کند و یادآوری می کند که لهستان پس از حادثه در استان لیوبلیانا به سامانه پاتریوت مسلح شد.
البته تلاش قابل توجهی برای تقویت است. اما مشکلاتی وجود دارد. اصلی ترین آن هزینه است. حتی باتری های قدیمیPAC-2یک میلیارد دلار قیمت دارند و هر موشک یک میلیون دلار قیمت دارد.رسانه های آمریکایی در سال 2017 به شدت این مشکل را مورد بحث قرار دادند. در نشست کنگره انجمن ارتش ایالات متحده، ژنرال دیوید پرکینز در مورد تجربه استفاده از تاسیسات توسط "یکی از نزدیکترین متحدان" صحبت کرد: "آنها یک کوادکوپتر را که به قیمت 200 دلار در آمازون فروخته می شد، سرنگون کردند. البته این پهپاد در برابر پاتریوت و موشک های سه میلیونی آن هیچ شانسی نداشت. <…> اما من مطمئن نیستم که این اقدام از نقطه نظر اقتصادی منطقی باشد."
مشکلات اضافی
مارک هرتلینگ ژنرال بازنشسته در توییتر نوشت: "اگر آموزش مخفی طولانی مدت وجود نداشته باشد، سامانه پدافند هوایی هنوز در میدان نبرد ظاهر نمی شود. اینکار ماه ها طول می کشد."او همچنین گزارش های منتشر شده در مطبوعات مبنی بر اینکه"سه نفر برای هدایت سامانه کافی است را رد کرد. او گفت: "سه نفر باید فقط در برابر تابلوهای کنترل بنشینند و برای اینکه همه چیز کار کند، به ده ها رزمنده پدافند هوایی خوب آموزش دیده نیاز است."
عواقب برای جبهه
کارشناسان خاطرنشان می کنند که سیستم های آمریکایی قادر به محافظت از اشیای منفرد هستند، اما نمی توانند آسمان را به طور کامل ببندند - چیزی که آنها در کیف می خواهند. کنستان تینسوکولوف، عضو وابسته آکادمی علوم طبیعی روسیه و کارشناس ژئوپلیتیک توضیح می دهد: بر اساس تعداد دسته هایی که ما در مورد آنها صحبت می کنیم، می توان گفت که این بیشتریک حرکت سیاسی است که هدفش نشان دادن قاطعیت و عزم راسخ غرب است. وی افزود: "علاوه بر این، از نظر پارامترهای فنی، سامانه های پدافند هوایی آمریکا بسیار نزدیک به اس-300 هستند. و نیروهای ما قادر به مقابله با چنین سیستمهایی هستند."
اما ظرافت ها و تفاوت ها باید در عمل آموخته شوند. مواردی وجود دارد که پدافند هوایی روسیه توانست حتی با هایمارسافتخارآمیزی که در
کیف آن را "سلاح پیروزی" می نامند، سازگار شود.
پسکوف: هیچ گونه تلاش برای میانجیگری میان روسیه و ترکیه به نتیجه نخواهد رسید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.12.2022
کرملین: سامانه های پاتریوت، هدف قانونی برای نیروهای نظامی روسیه خواهند بود
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала