- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

نماینده دائم روسیه در وین به اظهارات مکرون در خصوص نیروگاه هسته ای زاپاروژیه عکس العمل نشان داد

اولیانوف
اولیانوف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.12.2022
اشتراک
اولیانوف: مکرون هیچ ارتباطی با ایجاد منطقه دفاعی حول نیروگاه هسته ای زاپاروژه ندارد.
میخائیل اولیانوف نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان های بین المللی در وین اعلام کرد که هماهنگی در خصوص بندهای "منطقه دفاعی" در نیروگاه هسته ای زاپاروژیه تنها مربوط به صلاحیت های آژانس یین المللی انرژی اتمی، روسیه و اوکراین می باشد و امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه با این روند هیچ ارتباطی ندارد.
مکرون روز سه شنبه اعلام کرده بود که آژانس بین المللی انرژی اتمی موفق به خارج کردن تسلیحات سبک و سنگین از محوطه نیروگاه هسته ای زاپاروژیه شد. دمیتری پسکوف دبیر رسانه ای رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که تسلیحات سنگین روسیه در محوطه این نیروگاه قرار نداشته اند و قرار ندارند، مسکو به ارتباطات آژانس در خصوص امنیت این نیروگاه ادامه می دهد.
اولیانوف در کانال تلگرامی خود نوشت: "هماهنگی بندهای "منطقه دفاعی" در نیروگاه هسته ای زاپاروژیه که رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی فعالانه خواهان آن می باشد، صرفا مربوط به صلاحیت های آژانس، روسیه و اوکراین می باشد. دولتهای دیگر ارتباطی با این تصمیم ندارند".
به گفته وی "شایسته رئیس جمهور فرانسه نیست که نکاتی را در فضای خبری وارد کند که با وضعیت واقعی امور همخوانی ندارد".
وی تاکید کرد که "تعداد محدودی تسلیحات سبک در این نیروگاه برای دفاع از فرودهای اوکراینی ها و تامین امنیت فیزیکی هسته ای کاملا ضروری می باشد، که در ضمن در راستای معیارهای آژانس می باشد".
Заместитель министра иностранных дел РФ Сергей Рябков - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.12.2022
روسیه تلاش خواهد کرد که تا آخر سال به توافق در خصوص منطقه دفاعی حول نیروگاه زاپاروژیه دست یابد
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала