روسیه تلاش خواهد کرد که تا آخر سال به توافق در خصوص منطقه دفاعی حول نیروگاه زاپاروژیه دست یابد

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر Заместитель министра иностранных дел РФ Сергей Рябков
Заместитель министра иностранных дел РФ Сергей Рябков - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.12.2022
اشتراک
معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که روسیه در تلاش است تا در خصوص امنیت نیروگاه هسته ای ژاپاروژیه تا آخر سال به توافق دست یابد.
سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه به خبرنگاران اعلام کرد که روسیه تلاش خواهد کرد تا توافق در خصوص ایجاد منطقه دفاعی حول نیروگاه هسته ای زاپاروژیه تا آخر سال بدست بیاید.
ریابکوف در حاشیه همایش "مطالعات پریماکوف" به خبرنگاران گفت: "ما در این راستا تلاش خواهیم کرد. به قطعیت یک چیز را می دانم: حجم مسائلی که هم اینک مورد بررسی قرار گرفته و آن ایده های برگزیده ای که روی میز قرار دارند، این اجازه را می دهند که در صورت وجود رویکرد سالم و اراده سیاسی در این زمینه پیشرفت کنیم".
معاون وزیر خارجه روسیه در عین حال تاکید کرد: "اما این امر به ما بستگی ندارد. ما اتفاقا مشکلی با ایجاد منطقه دفاعی برای نیروگاه هسته ای زاپاروژیه نداریم. این بستگی به کیف و هدایت کننده گان آن دارد که روی هم رفته به دفعات میل، تبحر و آمادگی خود برای فشار دادن روی دکمه ترمز اضطراری و ادامه سیاستی که در عمل تشویق حمایت از جنگ علیه روسیه تا، آنطوری که امروز می گویند، آخرین اوکراینی می باشد، را به نمایش گذاشته اند.
Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.12.2022
مسکو و کیف هیچ مذاکرات مستقیمی در خصوص امنیت نیروگاه هسته ای زاپاروژیه ندارند
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала