شواهد بیانگر دست داشتن ناتو در حملات اوکراین به پایگاه های هوایی روسیه می باشند

© NATO ناتو و اوکراین
 ناتو و اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.12.2022
اشتراک
کنستانتین گاوریلوف اعلام کرد شواهد نشان می دهند که ناتو در حملات اوکراین به پایگاه های هوایی نظامی روسیه دست داشته است.
کنستانتین گاوریلوف رئیس هیات روسیه در مذاکرات وین در زمینه مسائل امنیت نظامی و نظارت بر تسلیحات روز پنجشنبه اعلام کرد که شواهد بیانگر این هستند که اعضای ناتو در حملات کیف به پایگاه های هوایی روسیه دست داشته اند.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا مدرکی مبنی بر دست داشتن ناتو در سازماندهی این حمله گفت: "طرف روسی به دفعات به این اشاره کرده که نقش ایالات متحده آمریکا و دست نشانده های آن هر روز بیش از پیش در بعنوان شریک در مناقشه اوکراین تحکیم می شود. و برای یکبار دیگر واقعیات و شواهد نشانگر این هستند که کشورهای عضو ائتلاف آتلانتیک شمالی واقعا در تحریکات تروریستی کیف بر علیه پایگاه های هوایی راهبردی روسیه "دیاگیلوو" و "انگلس" که بر علیه آنها از دو پهپاد "ت او-141" تولید شوروی استفاده شده، دست داشته اند.
Пожарные машины МЧС - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.12.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
کشته و زخمی شدن 7 نفر در نتیجه حمله اوکراین به پایگاه های هوایی در خاک روسیه
به گفته گاوریلوف بویژه "در عمل به شکل عمومی به کیف دستور داده شده بود تا این تحریک خائنانه را انجام دهد". وی اظهارات وزیر خارجه لتونی در تاریخ 30 نوامبر در جریان شورای ناتو در سطح وزرای امور خارجه در مورد اینکه "حملات احتمالی اوکراین به پایگاه های نظامی در عمق خاک روسیه توجیه پذیر می باشند" را خاطر نشان کرد.
وی افزود: "مسلما ارتش ما چنین اقدامات ترویستی را بدون تنبیه نخواهد گذاشت".
شایان ذکر است بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه اوکراین روز دوشنبه به دو پایگاه هوایی نظامی روسیه در استان های ریازان و ساراتوف حمله کرده بود که در نتیجه آن 3 اقسر جان خود را از دست دادند و 4 نفر مجروح شدند.
Спутниковые снимки, демонстрирующие развертывание нескольких новых систем вооружений на китайской базе на острове Вуди в Южно-Китайском море - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.12.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
ماهواره های آمریکایی قبل از حمله اوکراین از پایگاه هوایی "انگلس" روسیه تصویربرداری کردند
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала