- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

کشته و زخمی شدن 7 نفر در نتیجه حمله اوکراین به پایگاه های هوایی در خاک روسیه

© Sputnik / Maksim BogodvidПожарные машины МЧС
Пожарные машины МЧС - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.12.2022
اشتراک
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در اثر حمله رژیم کیف به دو پایگاه هوایی در استانهای ریازان و ساراتوف روسیه، سه نظامی کشته و چهار نفر مجروح شدند که این افراد برای درمان به بیمارستان منتقل شده اند.
بخش رسانه ای وزارت دفاع روسیه اعلام کرد کرد که اوکراین حمله ای را به پایگاه های هوایی نظامی روسیه در استانهای ریازان و سراتوف روسیه صورت داده که در نتیجه آن سه نظامی روس جان خمد را از دست داده اند.
در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «صبح روز 5 دسامبر توسط رژیم کیف تلاشهایی برای حمله با پهپادهای تولید شوروی به پایگاه های هوایی نظامی «دیاگیلوو» در استان ریازان و «انگلس» در استان ساراتوف صورت گرفت».
بر مبنای داده های وزارت دفاع روسیه، در این حمله سه نظامی بخش فنی کشته و چهار نفر مجروح شدند که کمک های پزشکی لازم به ایشان ارائه شده است».
در این اطلاعیه تاکید شده است که نیروی هوایی روسیه با کمک سیستم های ضدهوایی این پهپادهای اوکراینی در ارتفاع پایین پرواز می کردند، ردیابی نمودند.
وزارت دفاع روسیه اذعان کرد: «در نتیجه سقوط و انفجار قطعات این پهپاد ها در پایگاه های هوایی نظامی روسیه، سطح فوقانی بدنه دو هواپیما به شکل مختصری خسارت دیدند».
نکات اصلی از بیانیه جدید وزارت دفاع در مورد پیشرفت عملیات ویژه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.12.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
نکات اصلی از بیانیه جدید وزارت دفاع در مورد پیشرفت عملیات ویژه
روسیه در قالب پاسخ به این تهاجات اوکراین، حملات وسیعی را به سیستم های نظامی فرماندهی اوکراین و پایگاه های مجموعه های دفاعی مرتبط با آن، صورت داد.
وزارت دفاع روسیه تاکید کرد: «علیرغم تلاش رژیم کیف برای متوقف کردن فعالیت نظامی نیروی هوایی دوربرد روسیه با این حمله تروریستی، امروز حدود ساعت 15:00 به وقت مسکو به سیستم فرماندهی جنگی و پایگاه های مجموعه های دفاعی مرتبط با آن، گره های ارتباطاتی، انرژی و بخش های نظامی اوکراین حمله وسیعی با تسلیحات دقیق از هوا و دریا صورت گرفت. تمامی 17 هدف نابود شدند».
به گفته این وزارتخانه این حمله انتقال نیروهای اوکراینی و تسلیحات خارجی از مسیر ریلی به مناطق جنگی را غیر ممکن کرد.
سرلشکر ایگور کوناشنکوف، سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.11.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
وزارت دفاع روسیه از انهدام تسلیحات غربی تحویل داده شده به ارتش اوکراین خبر داد
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала