گزارش و تحلیل

نظری: از شیطنت های رسانه ای نمی گذریم

© Flickr / cafemama نظری: از شیطنت های رسانه ای نمی گذریم
نظری: از شیطنت های رسانه ای نمی گذریم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.11.2022
اشتراک
اختصاصی
آصفری: با هیچ کجا قصد جنگ نداریم، حتی اسرائیل.
روزنامه وال استریت ژورنال روز گذشته اعلام کرد ریاض شواهد و اطلاعات خود را درباره قصد حمله جمهوری اسلامی ایران به خاک عربستان در اختیار واشنگتن قرار داده است.
آمریکا و چند کشور منطقه در پی هشدار عربستان سعودی درباره حمله احتمالی ایران به خاک این کشور سطح آمادگی نیروهای نظامی خود را در منطقه افزایش داده اند.
گزارش ‌ها از تغییر میزان آمادگی نظامی آمریکا متغییر است، در حالی که یک مقام دولت آمریکا به شبکه سی ان ان گفت: "جت‌ های جنگنده اف ۲۲ آمریکا در عربستان همین حالا آماده مقابله با هرگونه تهدید از سوی ایران هستند"، مقامی دیگر گفت: "آمریکا سطح آمادگی در منطقه را تغییر نداده چرا که تهدیدی را مستقیما متوجه خود نمی داند."
روزنامه وال استریت ژورنال همچنین از قول مقام‌های عربستان سعودی خبر داده، تهدید حمله جمهوری اسلامی ایران شامل خاک عراق و به ویژه منطقه کردستان و اربیل نیز می‌شود.
از سوی دیگر پت رایدر، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا (پنتاگون) گفت که دولت جو بایدن نگران تهدیدهای جمهوری اسلامی ایران علیه عربستان سعودی است و عربستان سعودی از هم‌پیمانان کلیدی آمریکا در منطقه خلیج فارس محسوب میشود.
او تاکید کرد:
ما نگران شکل این تهدید هستیم و از طریق کانال‌های نظامی و اطلاعاتی با سعودی‌ها در تماس دائمی هستیم و در دفاع از منافع و شرکای خود در منطقه تردید نخواهیم کرد.
او توضیح بیشتری در مورد نوع و شکل تهدید و این که این تهدید از چه زمانی از سوی جمهوری اسلامی آغاز شده و بابت چیست، نداد.
فیلم جدید آمریکایی سعودی علیه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.11.2022
گزارش و تحلیل
فیلم جدید آمریکایی سعودی علیه ایران
آقای دکتر محمد حسن آصفری نایب رئیس دوم کمیسیون امور داخلی و شورا ها مجلس ایران در این زمینه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:
ما به هیچ وجه و اصلا تصمیم جنگ با هیچ کشوری نداریم حتی تصمیم جنگ نظامی با اسرائیل هم نداشتیم و اکنون هم نداریم، اسرائیل خود در حال محو شدن و از یسن رفتن است، اما اگر کسی بخواهد اقدامی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دهد شاید شروع کننده باشد اما قطع به یقین پایان دهنده ما خواهیم بود ما به هیچ وجه نه با عربستان نه با هیچ کشور دیگری سر جنگ نداریم.
آقای دکتر سید غنی نظری خانقاه دبیر اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین در این رابطه بیان کرد:
جمهوری اسلامی ایران کشور صلح طلبی هست، بار ها رهبر ایران بیان کردند که ما از منافع خود حفاظت میکنیم و بدنبال جنگ نیستیم، طبق این بیانات جمهوری اسلامی ایران زنده و پویا است و از منافع خود دفاع میکند.
دبیر اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر شیطنت های رسانه ای عربستان سعودی علیه جمهوری اسلامی ایران بیان کرد:
جمهوری اسلامی ایران قطعا شیطنت های رسانه ای را با روش های مختلفی پاسخگو خواهد بود اینکه یک شبکه ی رسانه ای شیطنت هایی را شبانه روز علیه جمهوری اسلامی انجام دهد، بدنبال تجزیه ی جمهوری اسلامی باشد و منابع مالی آن از عربستان سعودی و سیا تامین شود قطعا بدون جواب نمی ماند و اصلا با عقل جور در نمی آید که ما بنشینیم و نگاه کنیم.
فرمانده ی کل سپاه نیز گفتند با همین فریب خوردگان به سراغتان می آییم، آنها اگر شیطنتی نکردند راحت باشند اما اگر علیه جمهوری اسلامی شیطنت کردند باید بدانند که ما کوتاه نمی آییم.
آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала